شهدا سرسفره بهشت بین پیامبراکرم و ابراهیم هستند

اگر می خواهیم تقوای قلبی داشته باشیم، و دلهای ما قرص باشد باید سعی کنید شعائر را برپا و تعظیم کرده که بهترین تعظیم، تعظیم شهدای عزیز ما است
کد خبر: ۸۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ - 04June 2016

شهدا سرسفره بهشت بین پیامبراکرم و ابراهیم هستند

به گزارش گروه سایر رسانه ها دفاع پرس،مدیر دفتر ادبیات عاشورایی حوزه هنری گفت: در سوره محمد(ص) خداوند عهد و قول داده نمی گذارم حاصل خون شهدا تباه شود، بلکه آینده را از آن شهدا خواهم کرد و تمام نبض آینده در دست همین شهیدان عزیز ما است.

 محمدر رضا سنگری در بیست و هشتمین یادواره شهدای روستای آزران کاشان، همزمان با ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه احمدیه این روستا، با اشاره به اینکه خداوند به شهدا امکانی می دهد که تمام آینده از آنها باشد، گفت: تصور نشود شهدایی که امروز عکس های آنها زینت بخش مجلس است، تنها متعلق به همین عصر نبوده بلکه متعلق به همه عصرها هستند.
 
وی با اشاره به اینکه خداوند می فرماید، من شهدا را وارد بهشتی می کنم که قبلا بهشت را نشان آنها داده ام، یادآورشد: امام حسین(ع) شب عاشورا همه یارانش را فرا خواند و انگشتان خودش را نشان داد و همه بهشت خودشان را دیدند، از این رو هیچ شهیدی نیست که بهشت  خود را بر اساس آیه قرآن، بهشت خودش را قبل از رفتن به بهشت ندیده باشد.
 
به گفته وی، اگر می خواهیم تقوای قلبی داشته باشیم، و دلهای ما قرص باشد باید سعی کنید شعائر را برپا و تعظیم کرده که بهترین تعظیم، تعظیم شهدای عزیز ما است.
 
سنگری در ادامه افزود: امام زمان می فرماید، از ما نیست کسی که نماز مغرب را وقتی بخواند که آسمان پر از ستاره است و نماز صبح را وقتی بخواند که ستاره ای در آسمان نباشد، از این رو کسی که با خدای خود معامله کند، خدا نیز خطر را از او دفع و به او عزت و فتح و ظفر می دهد.
 
این پژوهشگر دینی از قنوط ‹‹ یاس و نا امیدی›› به عنوان بزرگترین خطری که نسل امروز را تهدید می کند نام برد و افزود: خطری که نسل امروز را تهدید می کند یأس و نا امیدی نسبت به آینده انقلاب است.
 
سنگری گفت: امروز ما بهترین نسل هستیم که توفیق تولد در انقلاب اسلامی را داشته ایم، چرا که 124 هزار و 11 نفر منتظر این روز بودند که امروز ما داریم همه انبیاء منتظر این فرصت بودند و همه تلاش آنها برای رسیدن به چنین موقعیتی بود، بنابراین، خدا نسبت به ما خیلی محبت داشته است که این موقعیت و فضا را به ما داده است و باید آن را حفظ کنیم.
 
به گفته وی، ما به سمت ظهور می رویم و امروز نسبت به دیروز به ظهور نزدیک تر شده ایم و باید خود را آماده کنیم چرا که امام زمان شما دارد تا به شما مأموریت بدهد.
 
این پژوهشگر دینی، در ادامه مطالعه کتاب ‹‹ قرآن، حسین و شهادت›› جواد مقنیه را یاد آورشد و افزود: در کتاب ایشان روایت شده از پیامبراکرم(ص) سؤوال شد، روز قیامت شهدا کجا هستند و آنها را کجا پیدا کنیم، پیامبر فرمود، سر سفره بهشت بین من و ابراهیم(ع) که بهترین نقطه بهشت به نام کربلا است، تمام شهدا نشسته اند و شهدا چندین امتیاز دارند که هیچ کس ندارد، از پیامبر سؤوال می شود حتی شما، می فرماید حتی اگر من هم شهید نباشم آن مرتبه را نخواهم داشت.
 
لازم به ذکر است، بیست و هشتمین یادواره 27 تن از شهدای روستای آزران کاشان همزمان با بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد، همراه با یاد و خاطره شهدای مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم و رزمندگان و ایثارگران  و خانواده  معظم شهدا روستا و روستاهای همجوار در حسینیه احمدیه روستای آزران از توابع بخش برزک کاشان در 72 کیلومتری جنوب غربی کاشان برگزارشد، این روستا در طول هشت سال دفاع مقدس 27 شهید و دهها جانباز و بیش از 120 رزمنده دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده است.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار