معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران مطرح کرد

اهدای 500 جلد کتاب عکس «اینجا شهیدآباد است» به خانواده شهدا

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران گفت: 500 جلد کتاب عکس با نام «اینجا شهیدآباد است»، به خانواده شهدای روستای شهیدآباد مازندران اهدا شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ - 05June 2016

اهدای 500 جلد کتاب عکس «اینجا شهیدآباد است» به خانواده شهدا

به گزارش دفاع پرس از مازندران، مهدی معصومی معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران گفت: همزمان با بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، دومین سری از کتاب عکس «اینجا شهیدآباد است» در مسجد روستای شهیدآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر به نمایش درآمد.

وی با بیان اینکه سری نخست این کتاب نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی و یادبود شهید اهل قلم مرتضی آوینی، با حضور مدیر حوزه هنری، مدیرکل صدا و سیمای مازندران و جمعی از مسئولان محلی در روستای شهیدآباد رونمایی شده بود، افزود: سری دوم نیز با همکاری حوزه هنری مازندران و انتشارات سوره مهر، شامل 58 قطعه عکس رنگی و حاصل یکسال گفتوگو با خانوادههای شهدای روستای شهیدآباد، پژوهش و تحقیق از نوع پوشش، زندگی، شغل، رفتار و ظرفیتهای موجود در این روستا ست.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران ادامه داد: این کتاب عکس در 500 جلد، در قطع خشتی و با هزینه 20 میلیون تومان به چاپ رسید و به خانواده شهدای روستای شهیدآباد و مردم این روستا تقدیم شد.

معصومی بیان کرد: در واقع سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله روستاهایی را براساس شاخصههای مد نظر خود، بهعنوان شاخص معرفی میکند و برای انتقال ارزشهای اسلامی و انقلابی در آن، از دستاندرکاران فرهنگ و هنر استان مربوطه میخواهد تا در مدت چند سال، نسبت به انتقال این ارزشها در قالب نوشته، فیلم و عکس اقدام کنند.

مسئول خانه عکاسان حوزه هنری مازندران هدف از این کار را انتقال ارزشهای انقلابی و شاخص بودن روستای شهیدآباد به دلیل برخورداری از بیشترین شهید و ایثارگر در دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت موجود در آن زمان عنوان و اظهار کرد: این روستا دارای 52 شهید است که کوچکترین آنها عبدالله نظری شهید 14 ساله و مسنترین آنها نیز شهید میرشریف مشکواتی نام بود که در زمان شهادت، 57 ساله بود.

وی در پایان گفت: این مجموعه عکس با همکاری سینا دلشادی مدیر حوزه هنری مازندران انجام شد و برش کوچکی از ایستادگی، مقاومت، ایثار و جریان زندگی همراه با امید است تا بگوییم که سراسر ایران اسلامی، «شهیدآباد» است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار