روز گذشته برگزار شد؛

دومین یادواره سرداران و یکصدو ۵۰شهید منطقه بالاتجن شهرستان قائمشهر

دومین یادواره سرداران و یکصدو ۵۰شهید منطقه بالاتجن شهرستان قائمشهر روز گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در گلزار شهدای علامه شیخ طبرسی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ - 05June 2016

دومین یادواره سرداران و یکصدو ۵۰شهید منطقه بالاتجن شهرستان قائمشهر

به گزارش دفاع پرس از مازندران، آئین گرامیدشت دومین یادواره سرداران و یکصدو 50شهید والامقام منطقه بالاتجن شهرستان قائمشهر روز گذشته همزمان با سالروز ارج نهادن به یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15خردادسال 42 با حضور مردم ولایی و شهید پرور برگزار شد.

در این مراسم آیتالله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قیام 15خرداد واقعه جانگدازی است که صحنه شهادت آن مردان خدایی در جامعه ما دیگر تکرار نشد و این روز به عنوان عاشورای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شود.

وی با اشاره به اینکه در این روز تاریخی نیروهای مسلح به سلاح کفر تیربارها را مستقیم به روی مردم بی دفاع که به دفاع از امام راحل برخاسته بودند، نشانه رفتند، گفت: پیام این شهیدان در پاسداری از ارزشهای اسلامی و دفاع از نهضت بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی برخاسته از اعتقاد راسخ آنان به وعدههای راستین الهی است.

آیت الله سلیمانی در ادامه به مقام شامخ علامه طبرسی«صاحب تفسیرمجمع البیان» که به تعبیر آیت الله جعفر سبحانی برای مرزبانی و حفظ اعتقادات مردم، دفاع از کیان اسلام به شایستگی عمل کرد، افزود: این عالم مجاهد و نستوه میراث گرانسنگی برای ایران و مازندران بشمار می رود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه بسیاری از شهرها نظیر تفرش به دنبال ربودن مقام علمی و فقهی این عالم ربانی به نفع دیار خویش بودند، خاطرنشان کرد: به فرموده آیت الله حسن زاده آملی ما علم درزدی داشتیم اما عالم دزدی را تجربه نکرده بودیم.

وی با اشاره به آیه 154سوره بقره وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید ، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت، عنوان داشت: دین مبین اسلام دو گروه را به عنوان شخصیت های ماندگار در دل مکتب معرفی نموده است.

آیت الله سلیمانی ضمن ارج نهادن مقام عرشی شهدای مدافع حرم، بیان داشت: شهدا زنده و ناظر بر اعمال ما هستند و هنگام ملاقات خانواده های آنها بایستی به جای تسلیت از لفظ تبریک برای شهادت عزیزانشان استفاده شود.

وی با بیان اینکه زمانی عالمی از دنیا برود زمین ناقص می شود، گفت: رحلت امام خمینی(رحمت الله علیه) ضایع جبران ناپذیری برای ملت ایران به همراه داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: مجلس خبرگان رهبری بعد از ارتحال امام خمینی(رحمت الله علیه) با شایستگی امام خامنه ای(حفظه الله) را به مقام رهبری معرفی نمودند که این عالم مجاهد خلاء رهبری جامعه را جبران کرد و مقام زعامت انقلاب اسلامی را به شایستگی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه علما همانند شهدا زنده و جاودان هستند، اظهار داشت: هرگز قلم، اندیشه، عمل و کردار علما در تاریخ محو نخواهد شد.

آیت الله سلیمانی ضمن برشمردن حیات های نباتی، حیوانی، ایمانی، علمی و انسانی، گفت: شهدا حیات عند ربهم یرزقون دارند.

امام جمعه زاهدان یادآورشد: امام خمینی(رحمت الله علیه) به هنگام یاد کردن از حیات شهدا فرمودند«شهدا در پیشگاه خداوند متعال خنده مستانه سر می دهند».

وی با بیان اینکه شهدا در نزد  خدا خوشحال و بهره مند از نعمات الهی هستند، افزود: اگر امروز در این یادواره برای گرامیداشت شهدای بالاتجن با محوریت 14و15خرداد و عالم مجاهد علامه طبرسی حاضر شدیم بدین جهت نیست که به مقام این مردان خدایی توجه نمائیم بلکه باید به پیام آنها گوش فرا دهیم.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه همه شهدا و عالمان دینی تاکید دارند که از انقلاب جدا نشوید؛ از رهبری فاصله نگیرید و از امام راحل بیگانه نشوید، برلزوم بازخوانی اندیشه امام خمینی(رحمت الله علیه) درایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار