معاون استاندار کرمان:

اهداف شهدا باید شناخته و تبیین شود

معاون استاندار کرمان با بیان اینکه اهداف شهدا باید شناخته و تبیین شود، گفت: همه ما در قبال شهدا وظایفی داریم و تاریخ همواره قضاوت خود را به درستی انجام خواهد داد.
کد خبر: ۸۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ - 06June 2016

اهداف شهدا باید شناخته و تبیین شود

به گزارش دفاع پرس از کرمان، حمید ذکاءاسدی شامگاه یکشنبه (16 خرداد) در نشست شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان، با بیان اینکه اهداف شهدا باید شناخته و تبیین شود، افزود: همه ما در قبال شهدا وظایفی داریم و تاریخ همواره قضاوت خود را به درستی انجام خواهد داد.

وی گفت: بازماندگان و خانواده شهدا انتظار خاصی از دولت و مردم ندارند؛ اما در باطن خواهند گفت که امنیت موجود در جامعه به خاطر ایثار شهدا و فداکاری خانواده آنهاست.

معاون استاندار کرمان، سرکشی و دلجویی از خانواده شهدا را در شمار بدیهیات دانست و افزود: ضمن دیدار با خانواده شهدا باید مرام شهدا را نیز زنده نگه داریم.

ذکاء اسدی گفت: دبیرخانه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان کرمان باید از واحدهای مختلف مشاورانی را درخواست کند و بهمنظور استفاده از 20 درصد بودجه فرهنگی دستگاه های اجرایی برنامهریزی شود.

وی همچنین بر طراحی یادمان "آن 23 نفر" در شهر کرمان تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از این افراد به نیکی یاد کردهاند.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه یادوارههای زیادی در استان برگزار میشود، افزود: باید هماهنگی شود که از این آیینها استفاده سیاسی، جناحی و قومی نشود و باید بدانیم شهدا برای چه رفتند و اگر این مهم در جامعه تبیین شود، به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

ذکاء اسدی به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" اشاره کرد و گفت: هنوز خط سرخ شهادت با شهدای مدافع حرم ادامه دارد.

در این نشست محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: قانون برنامه پنجم توسعه بر هزینه کرد 20 درصد از بودجه های فرهنگی دستگاه های اجرایی به بخش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرده است.

حسنی سعدی دستور کار این نشست را اشاره به جایگاه قانونی شورای فرهنگ ایثار و شهادت و شرح وظایف اعضا شورا عنوان کرد و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تقویم اجرایی دیدار با خانواده شهدا را برای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ارسال کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه دیدار با خانواده شهدا و دلجویی از آنها اشاره کرد و افزود: این آیین در استان کرمان زیاد انجام می شود؛ اما این مقدار دیدار با خانواده شهدا در شأن این استان نیست.

وی در ادامه گفت: 17 نفر از جمعیت "آن 23 نفر" کرمانی هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با جملات بسیار زیبایی از این افراد تقدیر کرده اند و بایستی اثر یا کار هنری ماندگاری را در راستای ماندگار کردن "آن 23 نفر" (آزادگانی که کتاب آن نیز توسط احمد یوسف زاده نوشته شد) در کرمان انجام دهد.

حسنی سعدی با بیان اینکه آثار هنری، ادبی و غیره و حتی پایان نامه های دانشجویی با موضوع ایثار و شهادت در استان کرمان مورد تشویق قرار می گیرند از صاحبان این آثار خواست یک نسخه از آثار خود را به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ارسال کنند.

وی بر مناسبسازی محیط زندگی جانبازان و معلولان در استان کرمان نیز تاکید کرد و گفت: کمیته مناسبسازی محیط زیست جانبازان و معلولان این استان با همکاری شهرداری و اداره کل بهزیستی کرمان تشکیل شده است.

نظر شما
پربیننده ها