برپایی 1500 محفل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان

رئیس سازمان دارالقرآن کریم از حمایت برای برپایی طرح قرآن در ماه رمضان خبر داد و گفت: امسال هزار و 500 محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ - 06June 2016

برپایی 1500 محفل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، مهدی قره شیخلو در نشست خبری امروز با اشاره به فعالیت های سازمان دارالقرآن به ویژه در ایام برپایی 1500 محفل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضانماه مبارک رمضان افزود: 60 مفسر قرآن کریم نیز از قم به استان ها اعزام می شوند تا محافل تفسیر قرآن نیز در مراکز مختلف برگزار شود.

وی افزود: حمایت از تشکل های قرانی در دستور کار دارالقرآن ها قرار گرفته است و در این زمینه از 2 هزار هیات قرآنی حمایت می شود و برای راه اندازی 600 جلسات خانگی قرآن نیز اقدامات لازم صورت گرفته است اما ادامه این جلسات با مدیریت مردم خواهد بود.

قره شیخلو گفت: حمایت از تهیه و تولید محصولات قرآنی از دیگر فعالیت های این سازمان است که تا محصولات ارزشمند به تولید انبوه برسند و برای 10 مرکزی که در حوزه فضای مجازی با محوریت قرآن فعالیت می کنند همکاری های لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن گفت: یازدهمین دوره آزمون ها در حال انجام است و 7 هزار نفر در این آزمون ها شرکت کرده اند تا پس از گذراندن چهار مرحله نتایج برای دریافت مدارک معتبر یک تا پنج به آنها اعلام شود.

وی درباره بحث نظارت بر چاپ و نشر قرآن افزود: اکنون 15 هزار جزء برای تصحیح در دست اقدام است ،10 دوره آموزش متخصصان این امر در دستور کار قرار گرفته است و 10 فایل قرآنی برای انتشاراتی ها تولید و ارسال شده است همچنین بحث منابع تحقیقاتی در قالب 10 کتابچه درخصوص چاپ، رسم الخط و نگارش قرآن گردآوری و آیین نامه مربوط به چاپ قرآن تدوین شده است.

قره شیخلو اضافه کرد: هر سال با مشارکت با سازمان ها و ارگان ها هم افزایی برای فعالیت های قرآنی صورت می گیرد که امسال نیز 10 تفاهم نامه در دستور کار است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با تاکید بر حمایت از 2 هزار و 400 برنامه قرآنی در سراسر کشور برای ایام دهه فجر گفت: یازدهمین دوره تکریم از چهره های قرآنی در ایام دهه فجر برپا خواهد شد ضمن اینکه بنا داریم جلسات فعالان کمیته های تخصصی قرآن را از اواخر خرداد آغاز کنیم.
وی افزود: بحث ساماندهی دبیرخانه هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی و قرآنی نیز در دست انجام است و تاکنون 33 جلسه برگزار شده است و این سامانه در نمایشگاه قرآن راه اندازی خواهد شد.

قره شیخلو با تاکید به آموزش مدیران سازمان ها از طرف سازمان دارالقرآن گفت: امسال برای هزار مدیر دوره های تخصصی مفاهیم قرآنی برگزار می شود .

وی افزود: با توجه به اینکه امسال بودجه ما 9 میلیارد تومان است و می خواهیم 60 برنامه آموزشی و پژوهشی را اجرا کنیم باید سعی کنیم سهم فعالیت های قرآنی همه مراکز مرتبط را در این امر بالا ببریم.


منبع:خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار