حجت ­الاسلام­ والمسلمین ماندگاری مطرح کرد:

عبدالله بودن از نشانه­ های مدافعین حرم است

رئیس موسسه تفحص سیره شهدا گفت: وقتی که انسان بنده خداوند باشد نسبت به حرم حضرت زینب (س) غیرت دارد اما اگر عبدالله و بنده مخلص خدا نباشد حتی نسبت به ناموس خود نیز غیرت و تعصب ندارد.
کد خبر: ۸۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ - 07June 2016

عبدالله بودن از نشانه­ های مدافعین حرم است

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری رئیس موسسه تفحص سیره شهدا در مراسم گرامیداشت «فرزندان روح الله» و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم که در سالن همایشهای دانشگاه وزارت نیروی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شهدا انسان­هایی وارسته بودند که هیچ دلبستگی به دنیا نداشتند. عملکرد این مجاهدان موید این مطلب است. آنها وقتی شب عملیات فرا می­ رسید پلاک­ های خود را از گردن بیرون میآوردند و می­ گفتند: «هر چه فکر می کنیم، یاران امام حسین (ع) پلاک نداشتند.»

وی مقام و جایگاه شهدا را بسیار والا و رفیع دانست و افزود: شهید عبدالله میثمی یک جمله معروف دارد به این مضمون که «قدرت انسان ­ها به اندازه امکاناتی که در اختیار دارند نیست بلکه به اندازه اتصالی است که به خداوند تبارک و تعالی دارند.»

رئیس موسسه تفحص سیره شهدا خطاب به خانواده ­های شهدای مدافع حرم تصریح کرد: فرزندان شما برای تشویق کسی این راه را انتخاب نکردند، بلکه آنان با خدا معامله کردند. تعداد کسانی که با خدا معامله می­ کنند، زیاد نیستند اما همان تعداد اندک از قدرت بسیاری برخوردارند، در جامعه بعضی از انسان­ ها برای به دست آوردن نام و شهرت هر کاری را انجام می­ دهند، ولی عده ­ای مانند شهدا آسمانی و برای رضای خداوند کار می­ کنند.

ماندگاری خاطر نشان کرد: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس همانند امام خمینی(ره) بودند. آنان که فرمان خدا را  بر دیده گذاشتند و راهی جبههها شدند«عبدالله» هستند. وقتی که انسان بنده خداوند باشد نسبت به حرم حضرت زینب (س) غیرت دارد اما اگر عبدالله و بنده مخلص خدا نباشد حتی نسبت به ناموس خود نیز غیرت و تعصب ندارد.

وی ابراز داشت: شهدای والامقام ایران اسلامی سه شاخصه اصلی دارند که آنها را از سایر انسان­ها متمایز می کند. این سه صفت عبارتند از عبدالله بودن آنها، اتصال به آخرت و شناختن جایگاه خود است که آنان را از دیگران متمایز می­ کند.

اجرای تئاتر، روایتگری علیرضا دلبریان از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و نوحه سرایی و مداحی در رثای شهدای مدافع حرم بخش­های دیگری از این مراسم بود.

لازم به ذکر است در پایان از خانواده شهیدان مدافع حرم فاطمی، مرتضی دوران، سید عبدالله حسینی، مجتبی واعظی، حسین میرزایی، محمد رضایی، محمدرضا توسلی، محمدرضا حسینی، قاسم حسینی و هادی سلطان زاده با اهداء لوح یادبود تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار