بزرگترین رزمایش نظامی ناتو بیخ گوش روسیه آغاز شد

مانور نظامی بزرگ ناتو در شرق اروپا امروز با حضور 31 هزار نیروی نظامی و هزاران جنگ‌افزار در لهستان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ - 07June 2016

بزرگترین رزمایش نظامی ناتو بیخ گوش روسیه آغاز شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، پیمان نظامی ناتو بزرگترین رزمایش خود را که دو هفته به طول خواهد انجامید در لهستان آغاز کرد.

بنا بر گزارش شبکه خبری «دویچهوله» آلمان، رزمایش بزرگ «آناکوندا-16» (Anakonda-16) در شرایطی در لهستان آغاز به کار کرده که روسیه اخیرا درباره گسترش فعالیتها و تحرکات نظامی ناتو در شرق اروپا به شدت هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، این رزمایش بزرگ نظامی امروز سهشنبه در میان افزایش تنشها در منطقه آغاز شده است و قرار است در تمام مدت این دو هفته، حدود 31 هزار نیروی نظامی شامل 14 هزار نظامی آمریکایی و 12 هزار نظامی از لهستان و نیز یکهزار نظامی از انگلیس شرکت داشته باشند.

علاوه براین، تعداد بسیاری جنگنده و ناو جنگی نیز در کنار 3 هزار خودروی جنگی در این رزمایش بزرگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این رزمایش با در نظر گرفتن تهدیدی فرضی از جانب شرق اروپا برگزار میشود.

«آنتونی ماچه رویچ» وزیر دفاع لهستان اعلام کرد، این رزمایش بزرگ با هدف بررسی و سنجش توانایی این پیمان نظامی در دفاع از مناطق شرقی اروپا ترتیب داده شده است.

بنا بر این گزارش، علاوه بر 24 کشور عضو ناتو، برخی از کشورهای غیرعضو نظیر اوکراین، گرجستان، سوئد و فنلاند نیز در این رزمایش شرکت خواهند داشت.

 

نظر شما
پربیننده ها