حفظ حرمت ماه رمضان در فضای مجازی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حرمت ماه رمضان را به واسطه تولید محتوای مناسب و پرهیز از مطالب دروغ در فضای مجازی حفظ کنیم.
کد خبر: ۸۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ - 07June 2016

حفظ حرمت ماه رمضان در فضای مجازی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،حسن نجفیسولاری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  با اشاره به حفظ حرمت ماه رمضان در فضای مجازی اظهار کرد: همانگونه زندگی اول یعنی فضای حقیقی، قواعد خاصی دارد؛ زندگی دوم یعنی فضای مجازی هم از اصول و قواعدی برخوردار است. اگر در باب بعضی از موضوعات در فضای واقعی، اصول و قواعدی را رعایت کنیم و قائل به رعایت قواعد باشیم یعنی در ملأ عام روزهخواری نکنیم، از دروغ گفتن و حقالناس کردن بپرهیزیم، شبیه این اقدامات را هم باید در فضای مجازی رعایت کنیم.

وی افزود: یکی از تمرینات برای جوانان در ماه رمضان، ترک اعتیاد اینترنتی، مدیریت وقت و مواظبت از جسم است. امروزه متأسفانه برخی از جوانان و نوجوانان نتوانستهاند از ابزارهای تکنولوژی به خوبی استفاده کنند و به بیهودگی وقت میپردازند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اولین توصیه ام این است که کاربران همانطور که در ماه مبارک رمضان یک ماه سیگار را ترک میکنند و روزه میگیرند، در فضای مجازی هم به واسطه مدیریت وقت سعی کنند تمریناتی برای ترک اعتیاد اینترنتی داشته باشند.

وی بیان کرد: تولید محتوا و انتشار مطالب توصیه دیگری است که به کاربران در ایام ماه مبارک رمضان دارم. کاربران باید تلاش کنند تا از صحت و سقم مطلبی آگاهی پیدا نکردهاند، به انتشار آن نپردازند. کاربران باید مراقب کلمات، ادبیات و اخلاق رسانهای در تولید و نشر مطالب در فضای مجازی باشند.

نجفیسولاری اظهار کرد: همانطور که در فضای حقیقی کاربران روزه چشم، زبان و گوش دارند، باید در فضای مجازی هم بر این موضوعات تأکید داشته باشند. روزه چشم یعنی در فضای مجازی از مشاهده تصاویر نامناسب و فیلمهای ناهنجار بپرهیزیم و در یک ماه مبارک رمضان به تمرین بپردازیم.

وی افزود: اگر کاربران در ماه مبارک رمضان در فضای حقیقی یک سری از موارد را رعایت میکنند و پوشش مناسبی را دارند باید در فضای مجازی هم چنین وضعیتی را داشته باشند و عکسهای مناسبی را در فضای مجازی نشر دهند.

رئیس سابق مرکز رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: روزه گوش از دیگر مواردی است که کاربران باید در فضای مجازی رعایت کنند یعنی از گوش دادن به صداها و فایلهای ناهنجار بپرهیزیم و به ازای آن فایلهای ادعیه و مناجات در فضای مجازی بارگذاری کنیم.

وی بیان کرد: همانطور که در فضای حقیقی، یک ماه به خودسازی مشغول هستیم، امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که در فضای مجازی مدیریت وقت را مدنظر قرار دهیم و اعتیاد اینترنتی را کنار بگذاریم. همچنین صله رحم مجازی را بر صله رحم واقعی ترجیح ندهند.

نجفیسولاری اظهار کرد: امیدواریم در فضای مجازی این تمرین را داشته باشیم که بتوانیم استفاده صحیحی از فضای مجازی و مدیریت زمان را داشته باشیم.
 منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار