گورباچف از افزایش رقابت ها بر سر اشاعه تسلیحات هسته ای انتقاد کرد

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق با انتقاد از افزایش رقابت ها بر سر اشاعه تسلیحات هسته ای گفت: تلاش ها برای رسیدن به جهان بدون سلاح هسته ای به بن بست رسیده است
کد خبر: ۸۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ - 07June 2016

گورباچف از افزایش رقابت ها بر سر اشاعه تسلیحات هسته ای انتقاد کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، به نقل از ایتارتاس، «میخائیل گورباچف»، آخرین رهبر شوروی سابق ضمن ابراز نا امیدی از بی نتیجه ماندن تلاش ها برای رسیدن به جهان عاری از سلاح هسته ای گفت: خطر اشاعه تسلیحات هسته ای در جهان معاصر افزایش یافته است.

آخرین رئیس جمهور شوروی در قالب پیامی ویدئویی عنوان کرد: انواع جدید تسلیحات هسته ای ساخته شده اند و کیفیت ساخت آنها هم افزایش یافته است. سپرهای موشکی مستقر شده اند.

وی تصریح کرد:توسعه توانایی های مربوط به پاسخ سریع غیر هسته ای به تسلیحات کشتار جمعی خطرناک آنها هم در حال انجام است. ما می توانیم با چشمان خود ببینیم که پنجره رو به جهان عاری از سلاح هسته ای در حال بسته شدن است.

به گزارش دفاع پرس، گورباچف معتقد است دکترین های قدرت های هسته ای به بدترین شکل تغییر کرده و آنها در حال برداشتن محدودیت های وضع شده گذشته در مورد تولید و اشاعه تسلیحات هسته ای هستند. به همین دلیل خطر اشاعه تسلیحات هسته ای در حال افزایش است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار