تابستان امسال؛

طرح جوانه های صالحین در 195 پایگاه بسیج قم اجرا می شود

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم از اجرای طرح اوقات فراغت جوانه های صالحین در بیش از 195 پایگاه نیروی مقاومت بسیج خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ - 09June 2016

طرح جوانه های صالحین در 195 پایگاه بسیج قم اجرا می شود

به گزارش دفاع پرس از قم، حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده با بیان اینکه حوزه تعلیم و تربیت سپاه قم بیش از 70 برنامه فرهنگی-تربیتی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ترتیب داده است، اظهار داشت: یکی از این برنامه ها طرح حلقه های صالحین است که از روز شنبه بیست و دوم خرداد ماه جاری در 50 درصد از پایگاه های بسیج استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 13هزار نفر از جمله نونهالان، نوجوانان و جوانانی که به تازگی جذب بسیج شده بوده بودند، در این طرح شرکت کردند، افزود: امسال نیز با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد برگزاری هر چه بهتر این طرح از نظر کمی و کیفی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر گروهی که برای نخستین بار جذب بسیج می شوند، تعداد پنج هزار و 500 حلقه تربیتی فعال در استان نیز با هدف حفظ و انسجام بیشتر در این طرح شرکت می کنند.

امیرزاده، ارتقاء اعضای حلقه های صالحین از جهت معرفتی، بصیرتی، تربیتی و غنی سازی اوقات فراغت گروه های هدف و جذب نیروهای جدید در پایگاه های مقاومت بسیج را از جمله هدف های این طرح ذکر کرد و افزود: ایجاد شور و نشاط و تقویت بنیه معنوی در بعد تربیت و مباحث اخلاقی، غلبه گفتمان ولایت بواسطه تبیین فرمایش های رهبر معظم انقلاب در پایگاه ها، بیان موضوعاتی پیرامون بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و شناسایی آسیب های شبکه های اجتماعی و پرداختن به بحث امر به معروف و نهی از منکر از جمله دیگر هدف های این طرح محسوب می شود.

وی اضافه کرد: زمان برنامه های طرح جوانه های صالحین در ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 22 تا 2:30 بامداد در نخلستان واقع در ورودی آزادراه قم - تهران می باشد که شامل برنامه های تفریحی از جمله فوتسال، تفنگ بادی و تیر اندازی با تیر و کمان خواهد بود.

وی روخوانی و روان خوانی قرآن، تفسیر قرآن، مباحث معارف اسلامی، فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، امداد و نجات را از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این طرح برشمرد و افزود: برای برگزاری طرح جوانه ها تلاش های زیادی برای بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شده است.

امیر زاده برگزاری اردوهای تربیتی را از جمله برنامه های طرح مذکور عنوان کرد و گفت: این اردوها در سه نوع الف، ب و ویژه تقسیم بندی می شوند و طی آن جلسه های مختلفی با حضور مسئولان، مربیان، سر مربیان، استادیاران و استادان به صورت هفتگی و ماهانه ترتیب می یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار