معاون سیاسی استانداری بوشهر:

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت همه دستگاههاست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از جمله گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت همه دستگاهها بخصوص مجموعه های فرهنگی است.
کد خبر: ۸۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶ - 09June 2016

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت همه دستگاههاست

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، فتح الله حقیقی درنشست مدیران دستگاههای فرهنگی استان بوشهرمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از جمله گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت همه دستگاهها بخصوص مجموعه های فرهنگی است. 

حقیقی اضافه کرد: طراحی الگو و نظام اعطای نشان اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از ظرفیت رویدادها و آثار فرهنگی، هنری و رسانه ای برای افزایش و جلب مشارکت همگانی در حمایت از تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف برای تحقق شعار سال به عنوان پروژه های تکلیفی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است.
وی یادآورشد: لازمه اجرای مسایل فرهنگی و اجتماعی مشارکت افراد و نهادهایی است که قرار است کار با نظر و ایده آنها سامان یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اظهارداشت: با توجه به اینکه گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی یک تکلیف ملی برای همه دستگاههای فرهنگی است؛ برای تحقق این مهم در قالب نشست های هم اندیشی وضعیت موجود در این استان بررسی و متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های استان کار پژوهش میدانی انجام خواهد شد.
حقیقی با بیان اینکه درک واقعیت های موجود به پیشبرد برنامه ها کمک خواهد کرد اضافه کرد: با وجود برخی واقعیت های مترتب بر چرخه تولید داخلی در مقایسه با کالای خارجی اما آنچه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را عینیت می بخشد نیازمند تغییر نگرش و فرهنگ سازی است.
وی گفت: هر چند فرهنگ سازی مقوله ای زمان بر است اما برای زدودن برخی از باروهای غلط که در تضاد با اعتماد به کالای داخلی است باید در قالب گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی اجرایی و استمرار یابد.
معاون استانداری بوشهر افزود: برخی افراد در خارج برای زمین زدن اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند و برخی افراد نیز در داخل بدلیل فقدان اطلاعات لازم همسو با آنها هستند که این امر ضرورت فرهنگ سازی و ارائه طریق توسط دستگاههای فرهنگی را دوچندان کرده است.
وی گفت: در اقتصاد مقاومتی اگر واقعیت های جامعه درک نشود هر اقدامی انجام شود صورت مساله را پاک کرده ایم، برهمین اساس باید تصمیم ها مبتنی بر پژوهش باشد که از ظرفیت های پژوهشی دانشگاهها استفاده خواهد شد.
حقیقی یادآورشد: برای بستر سازی تحقق اقتصاد مقاومتی حتی آمادگی وجود دارد که از منظر امنتیی، مسایلی که به تسهیل و عینی تر شدن موضوع کمک کند نیز تصمیم های لازم در استان بوشهر اتخاذ شود.
وی گفت: بدلیل اهمیت شعار سال، مدیریت ارشد استان بوشهر آمادگی دارد یکی از طرح های امید را به موضوع اقتصاد مقاومتی منوط به اینکه قابلیت اجرایی و سودمند جامعه باشد اختصاص دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که توسط معظم له به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است پروژه های پیشنهادی کارگروه های برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی را برای اجرا در سال جاری تصویب کرده است.
حمیده ماحوزی افزود: در همین راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه مجری، مسئول اجرای دو پروژه اولویت دار در قالب گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است.
وی یادآور شد: درسالی که به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است ضروری است با مشارکت همه دستگاههای فرهنگی با درک صحیح برنامه های دولت امور را پیش ببریم .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار