خسرو معتضد:

اسناد «بی‌بی‌‌سی فارسی» علیه امام ساختگی و دروغ است/امام خمینی از امریکا متنفر بود

پژوهشگر تاریخ معاصر اسناد منتشر شده از سوی «بی‌بی‌سی‌ فارسی» مبنی بر نامه‌نگاری امام(ره) با رئیس‌جمهور وقت امریکا را ساختگی دانست و از اساس دروغ خواند.
کد خبر: ۸۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ - 09June 2016

اسناد «بی‌بی‌‌سی فارسی» علیه امام ساختگی و دروغ است/امام خمینی از امریکا متنفر بود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، خسرو معتضد پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به ادعای واهی «بیبیسی فارسی» درباره ارتباط امام خمینی(ره) با رئیسجمهور وقت امریکا، گفت: این اسناد ساختگی و دروغ است و اگر چنین سندی موجود بود، سالها پیش آن را منتشر میکردند.

وی با بیان اینکه سندسازی یکی از برنامههای سازمانهای اطلاعاتی غرب است، اظهار کرد: سازمانهای اطلاعاتی غرب با سندسازی به وجهه و حیثت شخصیتی لطمه وارد می کنند. اینگونه سندسازیها از گذشته تاکنون وجود داشته است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به یک نمونه تاریخی از سندسازی جعلی آمریکایی ها، خاطر نشان کرد: زمانی که استالین رهبر شوروی شد برای اینکه به وجهه و اعتبارش ضربه وارد کنند، اسنادی را جعل کردند مبنی بر اینکه که او مأمور تزار بوده، اما با گذشت زمان مشخص شد که این اسناد دروغ و جعلی بوده است. از این گونه اسناد در تاریخ ایران و جهان بسیار ساخته میشود. انگلیسی ها برای هر کس که بخواهند، سندسازی میکنند.

وی با تاکید بر اینکه با روحیه استکبارستیزی که از امام خمینی(ره) سراغ داشتیم، محال است که به رئیسجمهور آمریکا نامه بنویسد، افزود: امام خمینی(ره) به دو دلیل از امریکا تنفر داشت. اول به دلیل حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی و دوم به خاطر فدرالی کردن ایران بود چرا که امام(ره) شخصی بسیار وطنپرست بود.

معتضد یادآور شد: آنچه که بیش از هر چیز سبب ناراحتی امام(ره) از امریکا میشد، بحث کاپیتالیسیون بود، چرا که امام در جوانی آن را تجربه کرده بود و میدانست که چه پدیده خطرناکی است. بنابراین محال است که امام(ره) به رئیسجمهور وقت امریکا یعنی «کندی» نامه بنویسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه درب خانه امام(ره) به روی همه باز بود، یادآور شد: افراد مختلفی به خانه امام(ره) رفت و آمد میکردند و پیامهایی میآوردند اما این بدان معنی نیست که امام(ره) به رئیسجمهور امریکا نامه نوشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها