مسدود شدن 100 حساب بانکی حزب الله در لبنان

بانک مرکزی لبنان در اقدامی همسو با سیاست های آمریکا، صد حساب بانکی حزب الله را مسدود کرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ - 09June 2016

مسدود شدن 100 حساب بانکی حزب الله در لبنان

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از روسیا الیوم، ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان اعلام کرد: درچارچوب اجرای قانون آمریکایی مبنی بر مقابله با شبکه تأمین مالی حزب الله، 100 حساب بانکی مرتبط باحزب الله را مسدود کردیم و این قانون را اجرا می کنیم.

ریاض سلامه گفت: اولویت ما، حفظ لبنان بر روی نقشه مالی است؛ به همین منظور تصمیم گرفتیم این قانون آمریکا را در لبنان اجرا کنیم و زیرساخت های لازم برای اجرای آن را ترسیم کرده ایم. ولی با این وجود، حق مراجعه شیعیان به بانک ها حفظ شده است.

سلامه افزود: ورود لبنان به فعالیت های مالی بین المللی برای تقویت حضور خود در بازارهای جهانی ضروری بود؛ ما نمی خواهیم اموالی غیرقانونی در نظام مالی لبنان در جریان باشد، همانطور که نمی خواهیم تعداد اندکی از لبنانی ها، چهره کشور و یا بازارهای مالی لبنان را تخریب کنند.

گفته می شود آمریکا در قالب مصوبه 2297 کنگره این کشور، تحریم هایی را علیه حزب الله، رسانه ها و نهادهای مرتبط با آن وضع کرده و محتوای این مصوبه، جلوگیری از هرگونه کمک و تامین مالی حزب الله است.

این قانون بانک ها و موسسه های مالی را موظف می کند ازهرگونه تعامل با حزب الله و موسسات مرتبط با آن و حتی اشخاص ، بازرگانان و شرکت هایی که در فهرست های صادره وزارت خزانه داری آمریکا به اسامی آنها اشاره شده است، خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار