پدر شهیدان شریفی به فرزندان شهیدش پیوست

حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی از مبارزان دوران انقلاب، رزمنده دوران دفاع مقدس و پدر شهیدان محمد مهدی و محمد جواد در قم به فرزندان شهید خویش پیوست.
کد خبر: ۸۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ - 11June 2016

پدر شهیدان شریفی به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش دفاع پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی از مبارزان دوران انقلاب و از شاگردان حضرت امام (ره)، عالمی عامل و مجاهدی نستوه، فاضل و شجاع در مبارزات علیه رژیم طاغوت بود و نقش بسزایی در حمایت از مبارزان انقلابی داشت به طوری که منزل وی در زمان طاغوت پناهگاه امنی برای مبارزان بود و همچنین ماه نامه بعثت که ساواک را متحیر و سرگردان کرده بود در منزل وی منتشر می شد.

مراسم تشییع این روحانی بزرگوار روز گذشته از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت قطعه صالحان گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد.

لازم به ذکر است اواخر اردیبهشت امسال جمعی از اصحاب رسانه استان قم با حضور در منزل حجت الاسلام والمسلمین شریفی، از تلاش های انقلابی و صبر و استقامت این روحانی بزرگوار قدردانی کرده بودند.

شهید محمد مهدی شریفی طلبه خبرنگار دفاع مقدس و شهید محمد جواد شریفی از شهدای مبارز انقلابی و هم سلولی آیت الله طالقانی بود.

شهید محمد مهدی شریفی در 20 بهمن ماه سال 1347 در شهر مقدس قم به دنیا آمد و تحصیلات خود را در مقطع راهنمایی و متوسطه در مدرسه امام موسی صدر و دبیرستان امام صادق(ع) ادامه داد و در حوزه علمیه قم نیز مشغول تحصیل شد.

علاقه خاص وی به فعالیت خبری باعث شد که کار در حوزه خبر را در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم از همان ابتدای مقطع متوسطه آغاز کند و در این عرصه متعهدانه و خالصانه در راستای خدمت به مردم و انعکاس فداکاری های جوانان این مرز و بوم در جبهه های جنگ و حمایت های مردم در پشت جبهه همت گمارد.

شهید شریفی در پی دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم و در پاسخ به ندای پیر جماران حضرت امام خمینی(ره) در 28 آذر ماه سال 1364 در حالیکه خود را آماده دفاع از اسلام و میهن می دید و از سوی دیگر قصد انعکاس و روایتگری از شیرمردی های جوانان این مرز و بوم را داشت به منطقه جنوب کشور اعزام شد.

این شهید در 23 اسفند ماه همان سال (64) به علت اصابت ترکش به سر در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید.

دیگر فرزند شهید آن مرحوم مهندس محمدجواد شریفی هم سلولی آیت الله طالقانی و جانباز جنگ تحمیلی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار