امام جمعه کرمانشاه:

نفوذ فرهنگی و سیاسی به دنبال ضربه به ریشه‌های ایران اسلامی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا با نفوذ فرهنگی و سیاسی به دنبال دودستگی بین ملت و دولت است.
کد خبر: ۸۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ - 11June 2016

نفوذ فرهنگی و سیاسی به دنبال ضربه به ریشه‌های ایران اسلامی است

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیتالله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: تاکید امام راحل(ره) بر مقابله با وابستگی فرهنگی بود و ایشان خطر وابستگی فرهنگی را از تحریم و حمله نظامی بیشتر تذکر دادهند که این موضوع برای مراقبت باید مدنظر مسئولان بهویژه مسئولان فرهنگی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری خطرات وابستگی فرهنگی را تذکر میدهند، بیان کرد: در وابستگی فرهنگی دشمن بهدنبال ضربه به ریشههای ایران اسلامی است و میخواهد موضوعاتی همچون حجاب، غیرت را از این کشور گرفته و مردم را نسبت به جامعه و این موضوعات بیتفاوت کند.

علما با تاکید بر خطرات بیشتر وابستگی فرهنگی از تحریم یا حمله نظامی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس با ایمان جوانان برای شهادت به پیروزی رسید و 36 سال تحریم دشمنان در مقابل توان داخلی بیاثر بوده است اما دشمن با وابستگی فرهنگی درصدد نفوذ به جامعه است که وضعیت حجاب یکی از نشانههای این نفوذ است.

وی حوزه و دانشگاه را اساس فرهنگ دانست و تصریح کرد: امام راحل(ره) با نگاه به آینده خطر وابستگی فرهنگی را تذکر داد زیرا اگر نسل جوان و آیندهساز ایران اسلامی تحت نفوذ فرهنگی دشمن قرار بگیرد، زمینه نفوذ استعمار و پیادهسازی توطئههای آنها در کشور فراهم شده است.

علما پایبندی به ارزشهای انقلاب اسلامی و محکماتی که انقلاب دارد و نباید کمرنگ شوند، محور بودن مردم برای اعتقاد به تحول، همت بلند، پایبندی به استقلاب همه جانبه، حساسیت در برابر دشمن و شناختن آن، تقوای دینی، سیاسی و اجتماعی را پنج شاخص مدنظر مقام معظم رهبری برای اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی بیان کرد.

امام جمعه کرمانشاه همت بلند را سبب ضعف دشمنان در مقابله با ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: آمریکا در برابر این همت بلند، اتکا به قدرت اسلام و محور بودن مردم زانو زده و اسلام ناب محمدی(ص) بهعنوان یکی از محکمات این نظام سبب ضعف دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران شده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت 27 خرداد ماه و سالروز تشکیل جهاد سازندگی گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخشهایی همچون کشاورزی زمینه قطع وابستگی به بیگانگان را فراهم میکند و با استقرار این صنایع از سوی مسئولان نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی در این منطقه فراهم میشود.

وی به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و الگوی بودن این حضرت برای بانوان، بمباران جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی، شهادت شهیدان بخارایی، صفارهرندی، امانی و نیکنژاد، هفته محیط زیست و اهمیت مراقبت از آن اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار