علیرضا قزوه:

سبزواری تاثیرگذارترین شاعر انقلاب بود که در فضای انقلاب شعر سرود

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: سروده‌های استاد سبزواری در حافظه ادبیات و در پیشانی شعر انقلاب خواهد ماند.
کد خبر: ۸۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ - 11June 2016

سبزواری تاثیرگذارترین شاعر انقلاب بود که در فضای انقلاب شعر سرود

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری درباره «حمید سبزواری» اظهار داشت: حمید سبزواری پدر شعر انقلاب بود.

وی افزود: او در واقع پیر شعر انقلاب بود. بزرگ جماعت ما شاعران محسوب میشد. از سوی دیگر تاثیرگذارترین شاعر انقلاب بود که در فضای انقلاب شعر سرود و ما فردی را به اندازه وی که به این فضا ورود کرده باشد نداریم.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه سرودههای مرحوم سبزواری خود یک دفتر و دیوان مستقل است و هیچ شاعری به اندازه او اشعاری را در فضای انقلاب نسرود گفت: سرودههای سبزواری در حافظه ادبیات و در پیشانی شعر انقلاب خواهد ماند و میدرخشد.

قزوه حماسیترین سرودههای انقلاب را در روزهای آغازین محصول اشعار سبزواری دانست و خاطرنشان کرد: مناسبتی نبود که استاد در مورد او شعر نسروده باشد.

مدیر مرکز آفرینشهای حوزه هنری ضمن اشاره به دیدارهای شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان با رهبر انقلاب ابراز داشت: همواره آقای سبزواری در حلقه شاعرانی بود که در دیدار با رهبر انقلاب در نیمه ماه مبارک رمضان حضور داشتند. سال گذشته نیز با تمام ضعفهای جسمانی حضور یافت و شعر خواند. امسال هم امیدوار بودیم با تمام بیماری ایشان را در این دیدار ببینیم. اما متاسفانه مقدر نخواهد شد.

وی ادامه داد: سبزواری با تمام توان در خط رهبری و شهدا بود. او به حقیقت شاعر بزرگ انقلاب است که با تمام وجود به میدان آمد. نام و وجود خود را تا آخرین نفس نذر انقلاب کرد.

استاد حمید سبزواری "پدر شعر انقلاب" و سراینده آثار مشهور و ماندنی دوران انقلاب و دفاع مقدس بامداد امروز شنبه 22 خرداد درگذشت.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها