آیت الله بهجت: علما، ممثل عمل انبیا و اولیا بودند

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: روزى مرحوم شیخ انصارى در گرماى ظهر وارد خانه شد و آب خواست. رفتند از سرداب سن براى ایشان آب خنک بیاورند. شیخ مشغول نماز شد و در نماز دلش رفت به آن طرفها و میلش کشید که سوره طولانى بخواند...
کد خبر: ۸۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ - 12June 2016

آیت الله بهجت: علما، ممثل عمل انبیا و اولیا بودند

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: روزى مرحوم شیخ انصارى در گرماى ظهر وارد خانه شد و آب خواست. رفتند از سرداب سن براى ایشان آب خنک بیاورند. شیخ مشغول نماز شد و در نماز دلش رفت به آن طرفها و میلش کشید که سوره طولانى بخواند، آب آوردند، ولى نماز به حدى طول کشید که آب گرم شد. گویا وقتى که وارد نماز شد، تشنگى او رفع شد!

اینان ممثّل عمل انبیا و اولیا-علیهم السلام- بودند؛ زیرا نماز، عطش شخص تشنه و جوع جائع را زایل میکند. در روایت است: "أبیت عند ربى یطعمنى و یسقینى." نزد پروردگارم شب میکنم و او گرسنگى و تشنگى مرا برطرف میکند. براى صائم نیز چنین قضایایى در روایات ذکر شده است. خدا کند که مادیات براى ما وسیله باشند، به گونهاى که وقتى امور دنیویه به ما اقبال کردند، سبب تأکید و اقبال ما به امور معنویه و آخرت گردند، چنانکه براى بعضى چنین شده که با داشتن مقامات معنویه و اقبال در امور مادیه، به مقامات بالاترى از معنویات رسیدهاند.

کتاب در محضر حضرت آیت ا.... العظمی بهجت – ص 81
محمد حسین رخشاد

نظر شما
پربیننده ها