امضای تفاهمنامه همکاری بین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

ظهر امروز تفاهمنامه همکاری بین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به امضا رسید.
کد خبر: ۸۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ - 12June 2016

امضای تفاهمنامه همکاری بین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در جلسه ای که صبح امروز به میزبانی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری  با حضور اعضای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد طرفین راهکار همکاری های مشترک بین دو سازمان را بررسی کردند.

در این جلسه تفاهمنامه همکاری بین پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم معارف دفاع مقدس ظهر امروز یکشنبه 23 خردادماه توسط سردارعبدالرضا خداکرمجانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به امضا رسید.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری امضای این تفاهمنامه را قدمی در راه حفظ دست میراث دفاع مقدس دانست و گفت: این روابط میتواند به دفاع مقدس در بحث حفظ، پژوهش و انتقال کمک کند.

وی با اشاره به حفظ درست میراث دفاع مقدس بیان کرد: امروز اگر وارد خرمشهر شویم صحنه ی جنگی که در این شهر رخ داده کاملا مخدوش شده است، حرف این نیست تمام شهر به همان صورت حفظ شود اما باید بخشی برای آیندگان بماند. بسیاری از آثار هم اکنون به دلیل عدم اطلاع در حال تخریب ست. دفاع مقدس به مثابه میراث فرهنگی باید بدون هیچ دخل و تصرفی با امکان اسناد کردن آن برای آیندگان بماند.

سردار خداکرم نیز بیان داشت: قرار است در این تفاهمنامه دو ظرفیت بزرگ کارشناسی حقیقی و قانونی که تا به حال از آن استفاده نشده است طی مراحلی پژوهشی جهت حفظ و نگهداری درست، به بهره برداری برسد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار