حجت الاسلام والمسلمین سید داود موسوی:

۱۶ مرکز آموزشی و پژوهشی با همایش تعالی معنوی همکاری می‌کنند

معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های موسسات و مراکز علمی و پژوهشی قم، از همکاری ۱۶ مرکز آموزشی و پژوهشی علوم انسانی با همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸ - 29December 2013

۱۶ مرکز آموزشی و پژوهشی با همایش تعالی معنوی همکاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید داود موسوی، معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی و دبیر در نشست با موسسات آموزشی و پژوهشی قم با اشاره به انگیزههای برگزاری این همایش در سطح نیروهای مسلح، گفت: این همایش همسو با منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مد ظله العالی) برای ارتقای معنویت در بین کارکنان نیروهای مسلح برگزار میشود.
 
وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اظهار داشت: این همایش با هدف نهادینه سازی معنویت در بین نیروهای مسلح، تولید ادبیات و نظریهپردازی در این خصوص، گفتمان سازی و تقویت توسعه معنویت در بین نیروهای مسلح در اسفند ماه سال جاری برگزار میشود.
 
معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به استعداد علمی و پژوهشی که در شهر قم وجود دارد، خاطر نشان کرد: تجارب ارزنده، نیروهای فرهیخته، توانمندیهای بالا و تنوع رویکردهای مراکز تحقیقی و آموزشی مستقر در قم، نیروهای مسلح را بر آن داشت تا ضمن تکیه بر ظرفیتهای درون سازمانی خود، رویکرد تعاملی با دیگر سازمانهای مرتبط در پیش گرفته و از توانمندهای آنان بهره گیرند.
 
دبیر همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح در ادامه به برخی اقدامهای انجام شده در دبیر خانه این همایش اشاره و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر، کمیتههای علمی جشنواره شهید بابایی اقداماتی در حوزه تبیین نظری موضوع معنویت در بین کارکنان نیروهای مسلح به انجام رساندند که از این جمله میتوان به تعریف معنویت، شناسایی ابعاد و مولفهها، تعریف عملیاتی و شاخص گذاری در بحث معنویت اقدام کردهاند. وی گفت: بهره این اقدامها برای دیگر نهادهایی که در مقوله معنویت دینی دارای دغدغه هستند قابل استفاده است.

در ادامه نمایندگان مراکز آموزشی و پژوهشی حاضر در نشست، در خصوص موضوع همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار