بزرگترین محفل قرآنی جنوب کشور در حرم مطهر شاهچراغ (علیه السلام)

با فرا رسیدن رمضان، بزرگترین محفل قرآنی جنوب کشور در حرم مطهر شاهچراغ برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ - 13June 2016

بزرگترین محفل قرآنی جنوب کشور در حرم مطهر شاهچراغ (علیه السلام)

به گزارش دفاع پرس از شیراز، همزمان با فرا رسیدن رمضان ماه بهار قرآن، بزرگترین محفل جزء خوانی قرآن کریم با حضور گسترده قرآندوستان و زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع)، از ۱۸خردادماه در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، آغاز شد و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

تفسیر آیات مربوط به جزئی که در همان روز قرائت میشود، نیم ساعت قبل از برپایی مراسم ترتیلخوانی و جزءخوانی قرآن کریم یکی از مهمترین بخشهای این محفل نورانی است که با حضور اساتید حوزه و مسلط به علم  تفسیر قرآن اجرا میشود .

این مراسم در ایام ماه مبارک رمضان، همه روزه از ساعت ۱۱:۳۰الی ۱۲:۳۰در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) بهعنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور برپا میشوند.

طبق گفته حجتالاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) قریب ۲۰قاری مورد تأیید شورای عالی قرآن در این مراسم معنوی تلاوت میکنند.

با توجه به جایگاه ویژه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران، مراسم ترتیلخوانی قرآن کریم این آستان مقدس در ایام رمضان امسال همانند روال سال های گذشته از شبکههای ملی و استانی بهصورت زنده پخش میشود که در سال جاری این مراسم توسط شبکه ۴و شبکه فارس پخش زنده میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار