یک مدیر شرکت تولیدات حجاب:

چادر مشکی در ایران ۱۰۰ درصد خارجی است/ ایران بزرگترین مصرف‌کننده پارچه چادری در دنیا

یک مدیر شرکت تولیدات حجاب گفت: ما بزرگترین مصرف‌کننده پارچه چادری در دنیا هستیم؛ اما هیچ تولید داخلی نداریم. در کل وضعیت نساجی کشور خیلی خوب نیست؛ تولیدکننده داریم؛ اما خیلی کم و ناپایدار هستند. خرید از داخل به ضرر است هم برای من هم برای مصرف‌کننده.
کد خبر: ۸۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ - 15June 2016

چادر مشکی در ایران ۱۰۰ درصد خارجی است/ ایران بزرگترین مصرف‌کننده پارچه چادری در دنیا

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، نمایشگاه عفاف و حجاب، ماه رمضان امسال در کنار نمایشگاه قرآن در مصلای تهران در حال برگزاری است و تولیدکنندگان و نمایندگان فروشگاههای فروش محصولات حجاب، حضور پررنگی در این نمایشگاه دارند.

رضا محمودی، مدیر یکی از شرکتهای تولیدات حجاب که در این نمایشگاه غرفه دارد به سابقه حضور ۶ باره خود در این قبیل نمایشگاههای عفاف و حجاب اشاره میکند و درباره تأثیر برگزاری چنین نمایشگاههایی در بهبود وضعیت حجاب در کشور میگوید: قطعاً برگزاری این نمایشگاهها بیتأثیر نیست؛ البته مشکلات خیلی زیاد است فکر میکنم بیش از 50 درصد جامعه هنوز به حجاب چادر علاقمند هستند و هنوز پوشش چادر خوشبختانه محبوبترین پوشش در ایران است.

محمودی در پاسخ به اینکه چه مقدار از پارچه چادری مصرفی در کشور، تولید ملی است، تصریح کرد:  صفر درصد است وقتی پارچه چادری از کره، ژاپن و امارات وارد میشود و با نخ خارجی دوخته میشود کجای این محصول داخلی است؟

وی اضافه کرد: چادر فقط در ایران دوخته میشود که آن هم معلوم نیست شاید در آینده دست چینیها بیفتد!

این تولیدکننده محصولات حجاب درباره اینکه چرا با توجه به اینکه ما بزرگترین مصرفکننده پارچه چادری در دنیا هستیم اما هیچ تولید داخلی نداریم، گفت: در کل وضعیت نساجی کشور خیلی خوب نیست تولید کننده داریم اما خیلی کم و ناپایدار هستند دوم اینکه خرید از داخل به ضرر است هم برای من هم برای مصرف کننده، من 6 سال است که با پارچه ژاپن و کره مشتری حفظ کردم و اگر بخواهم از پارچه ایرانی استفاده کنم نه کیفیت دارد که مشتری بپسندد نه قیمت مناسب که خریدار عمده را دلخوش کند.

محمودی ادامه داد: متأسفانه سالهاست که همین منوال است و حمایت و حرکت خاصی هم دیده نمیشود یکی دو کارخانه اقدام کردند ولی تعطیل شدند و معلوم نیست چه اتفاقی افتاد.

وی درباره تسهیلاتی که در این دوره از نمایشگاه عفاف و حجاب برای مشتریها در نظر گرفتهاند، گفت: ما 20 درصد تخفیف در قیمتها را در نظر گرفتهایم؛ اما از مردم و مسئولان میخواهیم که برای نمایشگاه، تبلیغات مناسبتری را انجام دهند تا تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه افزایش یابد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار