مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه نینوا گلستان:

رسیدن به خودکفایی از مهمترین اهداف سازمان بسیج مهندسین کشاورزی است

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه نینوا گلستان گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی به‌عنوان بازوی سازمان جهاد کشاورزی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ - 15June 2016

رسیدن به خودکفایی از مهمترین اهداف سازمان بسیج مهندسین کشاورزی است

به گزارش دفاع پرس از گلستان، صبح امروز (26 خردادماه) به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، نشست خبری با همین عنوان با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در ساختمان سردار شهید شکی سایت استانداری گلستانبرگزار شد.

"رضا خزائیان" مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه نینوا گلستان ضمن قبولی طاعات و عبادات مؤمنین در ماه مبارک رمضان و آرزوی موفقیت برای تمام تلاشگران عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: سازمان بسیج مهندسین بهعنوان بازوی سازمان جهاد کشاورزی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در بسیج مهندسین کشاورزی، هر دو روستا بهعنوان یک شبکه درنظر گرفته میشوند و هدف این شبکه نظارت مستقیم بر مزارع کشاورزی در تمام مراحل کشاورزی از جمله کاشت، داشت و برداشت است و همچنین رسیدگی به مشکلات کشاورزان و ارائه آموزشهای جدید در مؤلفه های تولید و کیفیت، از مهمترین اهداف این سازمان بشمار میآید.

خزائیان به دیگر اهداف و مأموریت های سازمان بسیج مهندسین کشاورزی اشاره کرد و افزود: شناسایی محدودیتهای زراعی و تشکیل تقویم زراعی از دیگر اقدامات این سازمان است. در این سازمان راهکارهایی برای جلوگیری از محدودیتهای زراعی توسط کارشناسان کشاورزی داده میشود و در تقویم زراعی نیز با توجه به وضعیت آب و هوا، اقلیم منطقه و میزان بارندگی، زمان کشت و برداشت محصول به کشاورزان پیشنهاد میشود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه نینوا گلستان مشارکت در برگزاری اجلاسیه سرداران و چهارهزار شهید استان در آذرماه سال جاری را از دیگر برنامههای این سازمان برشمرد و افزود: از خانواده معظم شهدایی که شغل اصلی آنها کشاورزی بوده است تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در پایان مشخص کردن الگوی کشت، بهینه کردن منابع آبی و در نهایت رسیدن به خودکفایی و بازدید از مزارع کشاورزان نمونه استان را از دیگر اقدامات سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی دانست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار