فرماندار دهلران خبر داد؛

یادمان شهید غلامرضا چاغروند در دهلران ساخته می شود

ساخت یادمان شهید غلامرضا چاغروند از خلبانان تیز پرواز دوران دفاع مقدس در شهرستان مرزی دهلران آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ - 15June 2016

یادمان شهید غلامرضا چاغروند در دهلران ساخته می شود

به گزارش دفاع پرس از  ایلام و به نقل از روابط عمومی فرمانداری دهلران، امیدعلی سبزی فرماندار دهلران، از آغاز ساخت یادمان شهید غلامرضا چاغروند از خلبانان تیز پرواز دوران دفاع مقدس در شهرستان مرزی دهلران خبر داد.

سبزی اظهار کرد: این یادمان در نزدیکی محل شهادت این شهید والامقام در روستای جلیزی واقع در حوالی جاده دهلران - اندیمشک در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام احداث میشود.

وی افزود: برای احداث یادمان این شهید گرانقدر یک میلیارد ریال اعتبار از محل کمیته برنامهریزی شهرستان دهلران و یک میلیارد ریال نیز از اعتبارات وزارت نفت اختصاص یافته است.

فرماندار دهلران، همچنین از مزین شدن یک میدان در شهر دهلران بنام این شهید گرانقدر خبر داد و یادآور شد: شهید چاغروند مهرماه سال 59 در ماموریتی که به منطقه دهلران اعزام شده بود توسط جلادان رژیم بعث به شهادت رسید.

سبزی تاکید کرد: این شهید گرانقدر پس از اینکه بالگردش مورد اصابت قرار میگیرد در روستای جلیزی فرود می آید و توسط نیروهای بعثی اسیر می شود. چاغروند به دلیل ولایت مداری و تاکید بر حفظ آرمانها و ارزشها توسط نیروهای بعثی شهید شد.

سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند 12 بهمن سال ۱۳۳۱ در شهرستان خرمآباد دیده به جهان گشود و مهرماه سال 59 در 28 سالگی به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها