دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب هشدار امام خامنه‌ای درباره برجام در رسانه‌های عربی- غربی

هشدار جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نقض برجام از سوی غربی‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی و عربی داشت.
کد خبر: ۸۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ - 15June 2016

بازتاب هشدار امام خامنه‌ای درباره برجام در رسانه‌های عربی- غربی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (سه شنبه 25 خرداد) در دیدار سران سهقوه، مسئولان و کارگزاران نظام، مدیران ارشد دستگاههای مختلف و عناصر فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار داشتند: "جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد."(جزئیات بیشتر)

این بخش از بیانات مقام معظم رهبری بازتاب گستردهای در رسانههای عربی، عبری و غربی داشت که مشروح آن از منظرتان میگذرد:

** شبکه خبری «المنار» با انتخاب این تیتر"ایران ابتدائا برجام را نقض نمیکند اما اگر آمریکاییها آنرا نقض کنند ایران نیز آنرا را آتش میزند" به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: وظیفه طرف مقابل برطرف کردن تحریمها بود که آنرا رفع نکردهاست. موضوع بانکها حل نشدهاست و بیمه نفتکشها را نیز در سقف محدودی قبول کردهاند.

این شبکه در ادامه نوشت: امام خامنهای با اشاره به انجام کامل تعهدات جمهوری اسلامی افزودند که ما پیشپرداختها و تعهدات خود را پی در پی انجام دادیم و غنیسازی 20 درصد، فردو و اراک را تعطیل کردیم، اما طرف مقابل همچنان متوقع است.

** پایگاه خبری «رأی الیوم» نیز نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که اگر آمریکاییها توافق هستهای را پاره کنند ما آنرا آتش میزنیم. مخالفان و موافقان برجام در بیان نظرات خود گاهی مبالغه و اغراق میکنند. آنچه که در خصوص برجام میگوییم، مطلقاً ناظر به زحمات و تلاشهای این برادران عزیز نیست، بلکه ارزیابی عملکرد طرف مقابل است. زوایای پر ابهام سند برجام نیز زمینه سوء استفاده طرفهای مقابل را فراهم کرده است.

** پایگاه خبری «العهد» لبنان نیز نوشت: امام خامنهای تاکید کردند که اگر آمریکاییها توافق هستهای را نقض کنند ما آنرا آتش میزنیم. ما برجام را نقض نمیکنیم، اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد.

** خبرگزاری «فرانسه» نوشت: آیتالله علی خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مورد ایجاد اختلال در روند اجرای برجام هشدار داد.

این شبکه به نقل از پایگاه اینترنتی دفتر مقام معظم رهبری نوشت: ما توافق هستهای را نقض نمیکنیم، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهدید میکنند که توافق هسته ایران پاره میکنند، اگر آنها این کار را بکنند، ما هم این توافق را آتش می زنیم.

** روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» نیز نوشت: به نظر میرسد که اظهارات رهبر (معظم) ایران در خصوص نقض برجام خطاب به «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی جمهوریخواهان بوده باشد.

بسیاری از پایگاهها اینترنتی و روزنامههای جهان از جمله «میلیتاری تایمز»، «العربیه انگلیسی»، «اماسان»، «واشنگتن تایمز»، «واشنگتن پست»، «دیلیمیل»، «سانا»، «المیادین»، «النشره» و «جروزالم پست» نیز هشدار جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نقض برجام از سوی غرب را بازتاب دادند.

لازم به ذکر است؛ «ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا اخیرا با انتقاد از توافق هستهای گفت که مجددا درباره آن مذاکره میکند. وی این توافق را «فاجعه بار» خواند و مدعی شد که اگر انتخاب شود، اولویت سیاست خارجیاش برچیدن توافق خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار