سردار علی فضلی در آئین تجلیل از شهدای مدافع حرم مطرح کرد؛

معامله با خدا شور جنگیدن را در مدافعین حرم ایجاد کرد/ایران حمایت از مجاهدین افغان را وظیفه می‌داند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: با نگاه قرآنی، می توان فهمید که شهدای مدافع حرم از همه‌ی داشته‌هایشان گذشتند. اگر معامله باخدا نبود چه انگیزه‌ای می‌توانست برای شهیدان مدافع حرم شور جنگیدن ایجاد کند؟
کد خبر: ۸۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ - 16June 2016

معامله با خدا شور جنگیدن را در مدافعین حرم ایجاد کرد/ایران حمایت از مجاهدین افغان را وظیفه می‌داند

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در آئین تجلیل و تکریم شهدای مدافع حرم و شهدای سرافراز لشکر فاطمیون و تکریم خانوادههای آنها که در تالار ابنسینای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) قریب به این مضمون را میفرمایند که «انقلاب اسلامی سهپایه دارد؛ قرآن، عترت و مردم». همین مردم شریفی که به پا خواستند تا از دین خدا پاسداری کنند.

وی در ادامه با بازخوانی عملیات بیت المقدس گفت: در دوران دفاع مقدس وقتی عملیات بزرگ بیتالمقدس را که سمبل فتح خرمشهر بود؛ فرزندان رزمندهی امام انجام دادند و در آن پیروز شدند؛ امام فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» خرمشهر قهرمان که در طول تاریخ سه بار سقوط میکند که یکبار بهعوض آن سلیمانیه را واگذار کردهاند، یکبار هرات و اما بار سوم آزاد شد. کسی سؤال کرد پس نقش رزمندگان چیست؟ امام فرمودند دست خدا از آستین رزمندهها بیرون آمد. امروز اگر نبود دستان باکفایت رزمندگان اقصی نقاط گیتی و حتی شیعه و سنی، اگر این مجاهده و بصیرت نبود با وجود این روحیههای استکباری و تکفیری و داعشی شاید از حرمین شریفین آثاری باقی نمیماند.

سردار فضلی سپس به بررسی تاریخ صدر اسلام پرداخت و خاطرنشان کرد: در صدر اسلام در جریان اتفاقات پس از رحلت پیامبر گرامی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به در خانه خواص میرفتند و از آنها دعوت میکردند. کسانی که دعوت میشدند باید دو نشانه را رعایت میکردند یکی اینکه موهایشان را بتراشند و دیگری اینکه شمشیرهایشان را از غلاف دربیاورند و بالا بگیرند. در تاریخ آمده است در روز پنجم، ۱۱ نفر برای بیعت آمدند. در این میان از بیعت چهارمین و هفتمین آنها چیزی نگذشته بود که از مسیر برگشتند. همین افراد در آینده به جنگ با حضرت پرداختند و بر حسب ظاهر به پیروزیهایی هم رسیدند. وقتی خواستند طلاها و غنائم را بین خود تقسیم کنند این کار را با تبر و شمشیر انجام دادند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین سپس با طرح یک سؤال به میزان خلوص نیت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و متذکر شد: یک سؤال بزرگ از شما دارم! آیا شهدای عزیز مدافع حرم، چه ایرانی، چه افغانی، چه از دیگر ملتها، در دفاع از حرمین شریفین تقسیم غنیمت کردند؟ آیا بهرهی دنیوی هم بردند؟ یا نه؟! با نگاه قرآنی، آنها از همهی داشتههایشان گذشتند. اگر معامله باخدا نبود چه انگیزهای میتوانست برای شهیدان مدافع حرم شور جنگیدن ایجاد کند؟

وی در ادامه به تمجید از لشکر فاطمیون پرداخت و گفت: شهدای مدافع حرم بهحسب ظاهر در غربتاند اما در غربت تکلیف از کسی ساقط نشده است.

سردار فضلی همچنین خطاب به برادران افغانی حاضر در همایش افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی و مردم ما نگاهشان را نسبت به شما عوض کردهاند و خواهند کرد و حمایت و خدمت به شما را بر خود وظیفه میدانند. البته ازنظر سیستم اداری یک مشکلاتی از گذشته بوده است ولی این آرام آرام کاهش پیدا می کند. خدا کند ما شکر نعمتهای الهی را بتوانیم بهخوبی بهجای آوریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اهمیت جنگ سوریه برای برادران حزبالله گفت: عزیزان حزبالله صحنه سوریه را دفاع مقدس میدانند. در این دفاع مقدس تعداد شهدای این عزیزان، فراتر از شهدایی است که بیش از ۳۰ سال تقدیم اسلام شد.

سردار فضلی همچنین به خاطرهای از دیدار خانواده­ ی شهید عماد مغنیه پرداخت و ادامه داد: به منزل شهید عماد مغنیه رفته بودیم، مادر بزرگوار این شهید و پدر بزرگوارشان و شهید بزرگوار جهاد مغنیه که بعد ازآن شهید شد حضور داشتند. فرزند شهید عماد مغنیه از مادر شهید بزرگوار تقاضا کرد که ممکن است دقایقی برای ما صحبت کنید؟ فرمود «من چه بگویم. من از دیگر شهدا باید بگویم. عماد سومین فرزند و سومین شهید خانواده ما در مواجهه با صهیونیستها و اسرائیلیهاست.» و شهید چهارم فرزند شهید عماد مغنیه که در آن مراسم پذیرایی میکرد به همراه شهید الله یاری در بلندیهای جولان به شهادت رسید.

وی در پایان با اشاره به گستردگی این روحیه­ی جهادی و شهید پروی گفت: این جریان نهفقط مخصوص لبنان است. بلکه در عراق هم همین است و تا آنجایی که کفر هست حق در مقابل آن ایستادگی میکند.

لازم به ذکر است در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده بود  فیلم پدر، عشق، پسر که به سیره زندگی شهید شاخص لشکر فاطمیون شهید سید علی عالمی(ابوسجاد) پرداخته است اکران شد. در ادامه نیز محمد کاظم کاظمی از شعرای به نام کشور افغانستان اشعاری را در رثای شهدای مدافع حرم و حضرت امام (ره) قرائت کرد.

تقدیر از نماینده راویان فتح رضوی جانباز روشندل سردار محمود باقرزاده، تجلیل از تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون، پخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم بود.   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار