تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با مدیران اجرایی استان:

مشهد‌ یک حرکت انقلابی می‌طلبد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که نقش شهر مشهد، نقش خاصی است، گفت: خراسان رضوی و مشهدالرضا یک حرکت انقلابی می‌طلبد.
کد خبر: ۸۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ - 17June 2016

مشهد‌ یک حرکت انقلابی می‌طلبد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  حجتالاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مدیران اجرایی استان اظهارداشت: مدیرانی که در حوزههای مختلف در برخورد با زائر تلاش میکنند، با نگاه به زائر چه وظایفی در فعلها و ترک فعلها دارند. خدمترسانی به زائران از مبدأ تا مبدأ، مسئولیت همه را مضاعف میکند.

وی با بیان این که میتوان در استان قدمهایی متفاوت نسبت به قبل در جهت رفع محرومیت و خدمترسانی به زائران برداریم، ادامه داد : این موضوع یک حرکت انقلابی میطلبد و شاخصهای حرکت انقلابی در بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام دو نکته راهبردی وجود داشت که یکی تلاش برای افزایش توانمندیهای ملت بزرگ ایران، شناسایی و تلاش در جهت تقویت آن و دیگری شناسایی اولویتها بود و بر این اساس باید ببینیم برای استان خراسان رضوی چه اولویتهایی وجود دارد.

زائران، اولویت انکارناپذیر مشهد است

وی با بیان اینکه انتظار مقام معظم رهبری از جمع ما یک حرکت انقلابی برای استان خراسان رضوی و مشهدالرضا(ع) به عنوان میزبانان میهمانان عالیقدر حضرت ثامنالحجج(ع) است، یادآور شد: قطعاً یکی از اولویتهای انکارناپذیری که جملگی بر آن اتفاق نظر داریم، زائران و خدمترسانی به آنان است.

رئیسی با تاکید بر این که در نگاه برنامهریزی استان، اقدامات باید با نگاه به این اولویت تنظیم شود، متذکر شد: باید معلوم شود مدیرانی که در حوزههای مختلف در برخورد با زائر تلاش میکنند، با نگاه به زائر چه وظایفی در فعلها و ترک فعلها دارند.

وی با بیان این که خدمترسانی به زائران از مبدأ تا مبدأ، مسئولیت همه را مضاعف میکند، اذعان داشت: نکته دوم، توجه به کسانی است که بار اصلی انقلاب بر دوش آنهاست. همه مردم و شهروندان، محترم و دارای حقوق شهروندی هستند.

به گفته تولیت آستان قدس رضوی باید یادمان باشد که جبهه را چه کسانی اداره کردند و بار اصلی بسیاری از مشکلات برعهده کدام بخش از شهروندان بوده است.

وی با بیان این که این نگاه، دقیقاً در جهت اجرای عدالت و عین عدالت است، متذکرشد: باید ضمن توجه به حقوق همه شهروندان، مسأله مستمندان و محرومان را به عنوان ولینعمتانی که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بار اجرای فرامین امام، اداره جبهه، مسأله تحمل و صبر و بردباری در همه مشکلات را به دوش کشیدهاند، مورد توجه قرار دهیم.

همکاری شهرداری مشهد در احداث بیمارستان در حاشیه شهر

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار از همکاری شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در ساخت بیمارستان در حاشیه شهر خبر داد و گفت: کمک شهرداری برای پروانه و آستان قدس رضوی برای زمین این بیمارستان میتواند در تسریع این پروژه راهگشا باشد.

علیرضا رشیدیان افزود: از سال گذشته تاکنون 431 میلیون دلار سرمایهگذاری خارجی برای اجرای پروژههای عمرانی در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته برای چهار طرح صنعتی 293 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و برای پروژههای فولادی استان 200 هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش تولید و ذخایر گندم در سیلوهای خراسان رضوی گفت: با توجه به انبوه تولیدات تا پایان امسال این استان در حوزه تولید گندم به مرحله فوق خودکفایی دست مییابد.

رشد نرخ بیکاری در استان نگرانکننده است

وی رشد نرخ بیکاری در استان را نگرانکننده خواند و تصریح کرد: نرخ بیکاری در این استان از سال گذشته تاکنون از 10.8 درصد به 13.2 درصد افزایش یافته است.

رشیدیان با اشاره به همت دولت برای کاهش بیکاری، ایجاد فرصتهای شغلی و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی، خاطر نشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی باید ظرفیتسازی برای حضور مردم در عرصه اقتصادی فراهم شود تا بتوان به حل مشکلات مردم و حوزه اقتصاد کشور دست یافت.

وی ابرازداشت: در خراسان رضوی فعالیتهای گستردهای در حوزه عمرانی در حال انجام است که فقط برای تامین اعتبار پروژه های نیمه تمام 20 هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار