بیانیه اداره کل حفظ آثار خراسان شمالی به مناسبت روز تاسیس جهاد سازندگی؛

جهادگران بزرگترین موانع را از سر راه انقلاب اسلامی برداشتند

جهادگران گمنام و بی نشان در عرصه‌های تولید و نبرد تلاش کردند و شجاعانه در سخت‌ترین شرایط، بزرگترین موانع را از سر راه انقلاب اسلامی برداشتند. آنان مخلصانه و با تمام وجود در جبهه‌های حق علیه باطل به یاری رزمندگان اسلام شتافتند و " سنگرسازان بی سنگر" لقب گرفتند.
کد خبر: ۸۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ - 18June 2016

جهادگران بزرگترین موانع را از سر راه انقلاب اسلامی برداشتند

به گزارش دفاع پرس از بجنورد، روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت روز تاسیس جهاد سازندگی بیانیهای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «جهاد سازندگی نهادی است که نطفه آن در انقلاب بسته شد، در بستر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمر رسید. حدیث جهاد، حدیث انقلاب است و کارنامه سراسر جهاد و شهادت آن، نشان از تلاش و سخت کوشی جهادگران دارد. دست پرتوان جهادگران، بذر انقلاب را در دل محرومترین و مستضعفترین قشر جامعه، یعنی روستاییان، کاشت و تیر آنان قلب بزرگترین دشمنان را نشانه گرفت».

در ادامه بیانیه تصریح شده است: «بعد از فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در27 خرداد 1358 مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی جهت رفع محرومیتها و تلاش برای آبادانی کشور، جهاد بهمنظور فراهم ساختن نهضتی همهجانبه در جهت مبارزه با فقر، اقدام به محرومیتزدایی، توسعه و عمران روستاها و در یک کلام، حرکت در جهت استقلال و خودکفایی، از متن تودههای میلیونی مردم محروم و مستضعف نمود. رسالت اصلی جهادگران "ابلاغ پیام اسلام و انقلاب" و "کاشتن بذر استقلال و آبادانی در دل روستاها" بود. رهبر معظم انقلاب در مورد تشکیل جهاد می فرمایند: جهاد سازندگی یکی از پدیده های بسیار زیبای این انقلاب است و واقعاً یک گل خوشرنگ و بوی بر بدنه این نهاد روییده است که نهفقط کسانی را که با آن سر و کار دارند سرمست می کند، بلکه این درخت را زینت می دهد».

در انتهای بیانیه، اداره کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر استان خراسان شمالی در دفاع مقدس، تاسیس این نهاد مقدس را تبریک گفته و آرزوی توفیق روزافزون همگان و بهویژه مسوولان این نهاد را در تحقق فرمان ارزشمند امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در تاسیس این نهاد را از خداوند متعال مسالت دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار