استاندار اردبیل:

امروز ما مسئولیت سنگینی در زمینه انتقال دستاوردهای دفاع مقدس داریم

استاندار اردبیل گفت: امروز تک تک ما مسئولیت سنگینی در زمینه انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز و آینده داریم.
کد خبر: ۸۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ - 18June 2016

امروز ما مسئولیت سنگینی در زمینه انتقال دستاوردهای دفاع مقدس داریم

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، مجید خدابخش بعد از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و نشست اعضای شورای حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: ما قطعاً با محدودیتی که در اعتبارات عمرانی استان داریم، نمیتوانیم همه این ارقام را تأمین کنیم که ضرورت دارد با پیگیری نمایندگان استان در مجلس از ردیف ملی و در قالب اجرای موزهها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس بخش عمدهای از این اعتبارات تأمین شود.

وی به دو مأموریت اصلی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در کنار حفظ آثار انتقال ارزشهای دفاع مقدس موضوع بسیار مهم و خطیر است تا نسل آینده بدانند که این انقلاب با پشت سر گذاشتن فراز و نشیبهایی و تقدیم بیش از سه هزار و 400 شهید، 9 هزار جانباز، 700 آزاده و 35 هزار رزمنده امروز در قله امنیت، اقتدار و صلابت واقعی است.

استاندار اردبیل خدمت به این جامعه ایثارگر را ذات و ماهیت کار مسؤولان و مدیران نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: امروز تک تک ما مسئولیت سنگینی در زمینه انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز و آینده داریم.

خدابخش با ابراز خرسندی از حل مشکل معارضان و کمک و مساعدت شورا و شهرداری در رفع مشکلات به وجود آمده تصریح کرد: پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل در بهترین مکان که در طول سال گردشگران بیشماری را در منطقه شورابیل شاهد هستیم، با یک طراحی مناسب، خاص و هدفدار با الهام از کشتی و قایقهای تندرو در حال اجراست که البته باید سعه صدر پیمانکار این پروژه را نیز ستود.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته این پروژه ردیف ملی داشته که باید سعی کنیم با گذشت شش سال و با حل مشکلات معارضان این ردیف ملی احیا شود، عنوان کرد: 14 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا این پروژه تکمیل شود که البته بیش از دو میلیارد تومان آن تاکنون هزینه شده و 12 میلیارد تومانی نیاز است تا پروژه را به سرانجام برسانیم.

رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و فرماندهی قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی اردبیل اضافه کرد: با توجه به محدودیت فصل کاری باید در داخل استان و با همکاری نمایندگان از ردیفهای ملی سعی کنیم تا برای این پروژه اعتباری را تأمین کنیم.

خدابخش ادامه داد: ما به یک مجاهدت واقعی در احداث این پروژه نیاز داریم تا با توجه به اقدامات تحولی شهرداری در کناره دریاچه شورابیل و بسترسازی برای حضور گردشگران و میهمانان بتوانیم این فضا را هر چه سریعتر مهیای حضور مخاطبان و علاقهمندان بیشمار کنیم.

وی از ادارات آب، برق، گاز، مخابرات و خدماترسان خواست تا پیگیر واگذاری انشعابات رایگان و یا با کمترین هزینه به مرکز فرهنگی دفاع مقدس باشند؛ تا امکان سرعت گرفتن پروژه و تکمیل به موقع آن را شاهد و ناظر باشیم.

خدابخش با بیان اینکه ما در حوزه نرمافزاری نیز با همکاری حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در تولید فیلم، کتاب و دیگر آثار ایثارگران و جهادگران ورود موفقی را شاهد بودیم، گفت: بخشی از این فعالیتها از طریق رسانهها به ویژه صدا و سیما اطلاعرسانی شده است.

استاندار اردبیل ضرورت احداث و سرمایهگذاری در ساخت یادمان شهدای گمنام را به عنوان یک مجموعه فرهنگی بینظیر یادآور شد و تصریح کرد: ما هم در ساخت این یادمانها و هم تکمیل موزه دفاع مقدس امسال از اعتبارات استانی و شهرستانها منابعی را اختصاص میدهیم؛ اما نباید از تأمین اعتبار از ردیفهای ملی غفلت کرد.

در ادامه این مراسم با پیشنهاد استاندار اردبیل و تأکید مسؤولان شرکت مخابرات قرار شد در شورابیل برای ایجاد جذابیت و رغبت حضور گردشگران وایفای رایگان با همکاری مخابرات راهاندازی شود که شرکت مخابرات اعلام کرد این حرکت جز اولویتهای شرکت مخابرات برای ارائه خدمات مطلوبتر به هموطنان قرار میگیرد.

مدیرعامل شرکت برق اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در تأمین انشعاب مورد نیاز مشکلی نداریم و هزینه برق مصرفی در ایام تجهیز کارگاه و احداث پروژه بر عهده پیمانکاران است.

علیرضا علیزاده تصریح کرد: ما در یک طراحی مناسب میتوانیم برق مورد نیاز مرکز فرهنگی دفاع مقدس را محاسبه و برآورد فنی کنیم؛ تا به سرعت زمینه اجرای پستها و شبکه انتقال فراهم آید.

بر اساس این گزارش، مسؤولان شرکت مخابرات نیز از آماده بودن زیرساختهای تلفن همراه، ثابت و اینترنت برای این مجموعه خبر داده و از رایگان شدن وایفای در مجموعه شورابیل در آینده نزدیک خبر دادند.

مسؤولان آب و فاضلاب و گاز نیز اعلام کردند در تأمین انشعاب مورد نیاز مشکلی ندارند و مکاتباتشان را برای واگذاری انشعاب رایگان به این مجموعه با مسؤولان کشوری آغاز میکنند.

نظر شما
پربیننده ها