فرزند سردار شهید جمالی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

حاج قاسم گفت راه پدرت را ادامه بده

"حاج قاسم چند بار به منزل ما آمده است. ایشان می‌گفتند شهید‌جمالی‌ها ندای رهبرشان را از کرمان شنیدند و پاسخ دادند و به بنده توصیه داشتند که راه پدر را ادامه بدهم."
کد خبر: ۸۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ - 18June 2016

حاج قاسم گفت راه پدرت را ادامه بده

فرزند سردار شهید مدافع حرم "محمد جمالی" در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: پیش از آن که به سن تکلیف برسم پدرم مرا بسیار تشویق میکرد تا روزه بگیرم و وقتی روزه میگرفتم، او برای من کادو میخرید و محبتهایش نسبت به من بیشتر میشد و من خوشحالی را در چهرهاش میدیدم.

وی اضافه کرد: او بر قرائت نماز در اول وقت نیز بسیار تاکید داشت و سعی میکرد تمام نمازهایش را به جماعت و در مسجد بخواند. من را نیز تشویق میکرد تا به مسجد بروم و در آنجا نماز بخوانم. بعد میگفت اگر جایی نتوانستید نمازتان را به جماعت بخوانید حتما سر وقت بخوانید.


از راست: فرزند شهید بادپا، شهید مصطفی صدرزاده و فرزند شهید جمالی

جمالی گفت: یک شب از شبهای ماه مبارک رمضان سر سفرهی افطار و شام منتظر بودیم که پدر به خانه بیاید و با هم روزهمان را باز کنیم. خیلی منتظر شدیم اما خبری از پدر نشد. نگران شدیم و من به مسجد رفتم. دیدم پدر نشسته است و برای حل مشکلات یکی از بندگان خدا گفتوگو میکند.

این فرزند شهید مدافع حرم عنوان داشت: او در صندوق خیریهای عضویت داشت که در آن صندوق به محرومان و مستمندان جنوب کرمان کمک میکرد. ما بعد از شهادت ایشان باخبر شدیم که در این صندوق عضویت و فعالیت دارد و جهت کارهای خیر هزینه میکند.

وی گفت: پدرم در خصوص مسائل فرهنگی معتقد به این بود که نباید به ظاهر افراد توجه و بر اساس آن قضاوت کرد. به طور مثال در مورد خانم بدحجاب نباید پنداشت که باطن او نیز این گونه است. شاید مشکل او فقط در ظاهر اوست. پدرم با برخی از افراد فامیل و آشنایان که به لحاظ اعتقادی و سیاسی با هم اختلاف داشتند رفت و آمد میکرد و میگفت این اختلافات نباید مانع دوستیها و رفاقتها شود.


شهید محمدجمالی و سردار قاسم سلیمانی

جمالی در پایان با اشاره به دیدارهایی که با سردار قاسم سلیمانی داشته است، گفت: حاج قاسم چند بار به منزل ما آمده است. ایشان میگفتند شهیدجمالیها ندای رهبرشان را از کرمان شنیدند و پاسخ دادند و به بنده توصیه داشتند که راه پدر را ادامه بدهم.

سردار شهید محمد جمالیپاقلعه از فرماندهان لشکر 41 ثارالله و یاران سردار قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس بود که آبان ماه سال 92 در سوریه به شهادت رسید.

این شهید مدافع حرم در قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و ستاد مبارزه با قاچاق در استانداری کرمان نیز فعالیت داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها