ماموریت بزرگ و جدید حزب الله در سوریه چیست؟

پایگاه خبری دبکا فایل وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل در مطلبی به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی خود مدعی شد که حزب الله در حال برنامه ریزی و راه اندازی بزرگترین ماموریت و عملیات خود در سوریه از سال 2013 تاکنون است.
کد خبر: ۸۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ - 18June 2016

ماموریت بزرگ و جدید حزب الله در سوریه چیست؟

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،رسانه های مختلف منطقه ای و بین المللی در روزهای اخیر تمرکز زیادی بر روی حوزه عملیاتی حزب الله لبنان در سوریه داشته اند که در روز پنج شنبه نیز  برخی از این رسانه ها از درگیری میان نیروی های حزب الله و ارتش سوریه خبر داده بودند. خبری که شب گذشته توسط حزب الله تکذیب شد.

به گزارش «تابناک»، در ادامه توجهات به حزب الله، پایگاه خبری «دبکا فایل» وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل در مطلبی به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی خود مدعی شد که حزب الله در حال برنامه ریزی و راه اندازی بزرگترین ماموریت و عملیات خود در سوریه از سال 2013 تاکنون است.

این رسانه صهیونیستی در این مطلب ادعا کرده است:

حزب الله به عنوان نیروی تحت حمایت ایران ماموریت دارد تا داعش را از منطقه دیرالزور در شرق سوریه و به ویژه از دره رودخانه فرات به عنوان نقطه اتصال عراق و سوریه در شرق این کشور عقب براند و این منطقه را آزاد کند.

این حمله نیروهای حزب الله برای باز کردن مسیر نیروهای بسیج مردمی عراق(حشد الشعبی) و نیروهای سپاه بدر که در 17 ژوئن موفق به ورود به فلوجه شدند،  به سمت غرب عراق و دره رودخانه فرات به سمت شرق سوریه طراحی ریزی شده است. در عملیات آزادسازی فلوجه دو ژنرال ایرانی- سردار قاسم سلیمانی و محمد پاکپور پیشقدم بودند.

ماموریت حزب الله این است که مهم ترین و استراتژیک ترین منطقه مرزی عراق و سوریه را تحت کنترل خود درآورد و نیروهای شیعه عراقی را برای مبارزه با داعش به نیروهای سوری متصل کنند.
در حالی که نیروهای شیعه عراقی برای آزادسازی فلوجه از پشتیبانی هوایی ایالات متحده بهره مند شدند، در سوریه نیز حزب الله از پشتیبانی هوایی روسیه برای عملیات زمینی خود برخوردار است.  با این حال، حزب الله در این عملیات، برای اولین بار در جنگ سوریه و تاریخ خود، به صورت همزمان از سوی جنگنده های آمریکایی و روسی پوشش هوایی دریافت خواهد کرد.

این استراتژی در راستای اتصال و پیوند ضروری مبارزات ضد داعش در عراق و سوریه در 9 ژوئن و در دیدار محرمانه وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه در تهران طرح ریزی شد.

منابع نظامی دبکا فایل در واشنگتن گفته اند که این طرح عملیاتی نیز به اطلاع باراک اوباما رسید و او نیز آن را به عنوان بخشی از استراتژی مبارزه با داعش تایید کرد.

در راستای این استراتژی، حزب الله در حال انتقال میزان قابل توجهی از مبارزات خود از لبنان به سوریه و کنار رفتن از جبهه های دیگر سوریه و به ویژه در حلب برای افزایش تمرکز خود در سطحی وسیع تر در سراسر پالمیرا است. در واقع حزب الله در حال ورود به یک جبهه جدید و نقش بزرگ تر در سوریه است.

نیروهای حزب الله قصد دارند با حمله به شهر  السخنه در 63 کیلومتری جنوب پالمیرا و 136 کیلومتری شمال دیرالزور کنترل ناحیه «m20» را به عنوان بزرگراه اصلی ارتباطی بین شمال به شرق سوریه را به دست آورند.

منابع نظامی دبکافایل گفته اند که این حمله حزب الله علیه داعش با ترکیبی از پشتیبانی هوایی آمریکا و روسیه آغاز خواهد شد. به نظر می رسد اسرائیل نمی تواند این اتفاق را کنترل کند و حزب الله با این عملیات بیش از پیش قدرتمند خواهد شد.
منبع:تابناک
 

نظر شما
پربیننده ها