بزرگ‌ترین صادرکننده اسلحه در جهان کدام کشور است؟

نزدیک به 5.7 میلیارد دلار برای سال 2017 ثبت شده است و رژیم صهیونیستی، ‌مصر، اردن، پاکستان و عراق از جمله اولین طرف‌هایی هستند که از این بخشش آمریکا بهره می‌برند.
کد خبر: ۸۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ - 18June 2016

بزرگ‌ترین صادرکننده اسلحه در جهان کدام کشور است؟

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،آمریکا با صادرات 33 درصد اسلحه، جنگنده و تانک در جهان بزرگترین صادرکننده سلاح محسوب میشود.

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد با تشدید اوضاع در سوریه و عراق غافلگیرانه نیست که آمریکا بیشتر سلاحهای خود را به همپیمانان خود در منطقه خاورمیانه بفروشد. در این زمینه عربستان در جایگاه اول دریافت کنندگان سلاحهای آمریکایی قرار دارد. این کشور در فاصله سالهای 2011 تا 2015 از آمریکا جنگندههای اف 15، تانکهای آبرامز ام وان، هلیکوپترهای آپاچی و آتشبار موشکهای پاتریوت را خریداری کرد.

طبق این گزارش امارات، ترکیه و بسیاری کشورهای دیگر از جمله بزرگترین مصرفکنندگان سلاحهای آمریکایی هستند.

کشورهای مذکور این اسلحهها را در جریان حمایت مالی چند میلیاردی دولت آمریکا از ارتشهای خارجی دریافت میکنند.

نزدیک به 5.7 میلیارد دلار برای سال 2017 ثبت شده است و رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، پاکستان و عراق از جمله اولین طرفهایی هستند که از این بخشش آمریکا بهره میبرند.

این تجارت به خاورمیانه محدود نشده و شامل تایوان و کره جنوبی نیز میشود.

علاوه بر این، حمایت مالی از ارتشهای آفریقایی در سال 2017 بیش از دو برابر این حجم در سال 2015 خواهد شد و به نظر میرسد که این افزایش در نتیجه گسترش فعالیتهای تروریستی در کشورهای چون مالی، سومالی و نیجریه باشد.

در کل آمریکا منبع 33 درصد کل صادرات اسلحه در جهان در فاصله سالهای 2011 تا 2015 بوده است.

 

منبع:ایسنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار