در پی ضبط حدود 2 میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی؛

تهران خواهان محکومیت آمریکا و جبران خسارت شد

دولت جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی از دولت ایالات متحده آمریکا به علت ضبط حدود دو میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی، به دیوان دادگستری بین المللی شکایت کرد و خواستار محکومیت اقدام ضد ایرانی واشنگتن و جبران خسارات شد.
کد خبر: ۸۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ - 18June 2016

تهران خواهان محکومیت آمریکا و جبران خسارت شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، دادخواست رسمی تهران علیه دولت ایالات متحده آمریکا را نماینده رابط جمهوری اسلامی ایران، عصر روز چهارشنبه گذشته در دیوان دادگستری بین المللی در لاهه (هلند) ثبت کرد.

رییس جمهوری، اردیبهشت ماه امسال و در سفر به استان کرمان اطمینان داد که ایران از هیچ اقدامی برای مقابله با رفتار غیر قانونی آمریکا در مصادره و ضبط قریب 2 میلیارد دلار اموال ایران در آمریکا فرو گذار نمی کند و برای برگرداندن این پول، در مراجع قضایی بین المللی علیه آمریکا شکایت خواهد کرد.

روحانی در مراسم چهارشنبه شب در جمع خانوادههای شهدا و جانبازان، از این مصاف حقوقی خبر داد و حراست از حقوق مردم و بیتالمال در صحنه جهانی را ادامه راه شهدا و ایثارگران برشمرد.

روابط عمومی مرکز امور حقوقی بین المللی نهاد ریاست جمهوری تایید کرد که این دادخواست بر اساس تجارب حاصله از چند بار حضور ایران در دیوان بین المللی و با مشورت اساتید و حقوقدانان مجرب داخلی و خارجی در حوزه حقوق بین الملل و همچنین با نظر کارشناسان بانک مرکزی و وزارت امور خارجه تهیه و تدوین شده است.

در این دادخواست دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده که اقدامات دولت آمریکا و دادگاه های آن کشور با تعهدات ایالات متحده که در سال 1334 بین دو کشور منعقد و امضا شده و هنوز فسخ نشده و معتبر است

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار