خبرگزاری «سبأنت» گزارش داد؛

شلیک موشک «قاهر 1» به سوی پایگاه مزدوران سعودی

ارتش یمن در واکنش به نقض آتش‌بس از سوی متجاوزان سعودی، با یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر1» محل تجمع مزدوران را در بخش «الحزم» هدف قرار داد.
کد خبر: ۸۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ - 19June 2016

شلیک موشک «قاهر 1» به سوی پایگاه مزدوران سعودی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری «سبأنت»، یگان موشکی ارتش و کمیتههای مردمی یمن در پاسخ به نقض مستمر آتشبس از سوی متجاوزان و مزدوران عربستان سعودی، محل تجمع آنها را در پایگاه «لشکر 115» واقع در بخش «الحزم» استان «الجوف» با یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر1» هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی در این خصوص اظهار داشت: این موشک بالستیک با دقت به هدف اصابت کرد و تلفات سنگینی را به مزدوران متحمل ساخت.

از سوی دیگر منابع امنیتی در یمن گزارش دادند که جنگندههای ائتلاف متجاوز بخش «نِهم» در صنعا و بخش «المصلوب» را در الجوف دو مرتبه بمباران کردند و خسارتهای سنگینی را به منازل مسکونی و زمینهای کشاورزی وارد کردند.
 
شبکه خبری «المسیره» نیز گزارش داد: روز گذشته (شنبه 29 خرداد) در چارچوب عملیات تبادل اسرا، 116 اسیر از اسرای ارتش و کمیتههای مردمی یمن و نیز 76 نفر از نیروهای وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور مبادله شدند. گفته میشود، عملیات تبادل اسرا با تلاشها و وساطتهای محلی و به دور از رایزنیهای کویت، صورت گرفته است.
 
تقریبا دو ماه است که گفتوگوهای صلح یمن بدون هرگونه پیشرفتی اساسی در روند مذاکرات در کویت در حال برگزاری است؛ تشکیل حکومت همچنان مانع بزرگی مقابل پیشرفت مذاکرات است. هیئت انصارالله یمن و حزب علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن همچنان پیشنهاد انضمام به حکومت فعلی که «أحمد عبید بندغر» در رأس آن قرار دارد قبول نمیکنند و خواستار تشکیل حکومت ملی با مشارکت همه گروههای سیاسی هستند.
 
براساس گزارش  النشره «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکراتی جنبشانصار الله در سخنانی اظهار داشت: مشارکت سیاسی یک نیاز ملی براساس برآیند و نتایج گفتوگوهای ملی در یمن است. مشارکت سیاسی در یمن یک ضرورت برای رسیدن به راه حلی توافقی به منظور مقابله با چالشها است.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری آناتولی خبر داد که «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن طی دو روز آینده گزارش 60 روز مذاکره کویت را از طریق ویدئو پروژکتور به سازمان ملل ارائه خواهد داد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند؛ که هنوز بعد از گذشت 14 ماه هیچکدام از اهداف اعلامی این کشور به فضل استقامت و پایداری ملت مجاهد یمن محقق نشدهاست.
 
گفتنی است؛ در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن دستکم شش هزار و 400 نفر کشته و بیش از 31 هزار نفر نیز زخمی شدهاند؛ که 300 نفر از کشتهشدهها از میان کودکان هستند. همچنین بیش از 2 و نیم میلیون نفر آواره شدهاند و بیش از 14 میلیون نفر نیز از جمعیت یمن نیازمند کمکهای اولیه هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار