دفاع پرس بررسی می کند؛

تحقیر دشمنان با امنیت بی بدیل

هرچند در کشورهای منطقه و فرامنطقه ای صدای انفجار به گوش می رسد اما در جمهوری اسلامی ایران امنیت بی بدیلی وجود دارد که دشمنان را تحقیر کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ - 20June 2016

تحقیر دشمنان با امنیت بی بدیل

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- رحیم محمدی؛ شنبه 30 خرداد 95 امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر از کشف و انهدام یک شبکه تروریستی که قصد انجام عملیات انتحاری در تهران را داشتند، داد؛ لذا این خبر ما را بر آن داشت تا با مروری اجمالی به برخی اطلاعیه ها و اخبار صادره در خصوص کشف و انهدام شبکه های تروریستی در کشورمان، داشته باشیم.

به همین منظور گزارش ذیل سعی دارد با مروری بر گذشته، به اقدامات امنیتی دستگاه های ذیربط برای برقراری امنیت در کشور اشاره کند.

وزارت اطلاعات در عملیاتی که آن را ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ رسانه ای کرد، ضربه سنگینی به یک شبکه تروریستی وارد ساخت و طی آن از کشف شبکه بزرگ تروریستی رژیم صهیونیستی و ستاد منطقهای صهیونیستها در یکی از کشورهای منطقه و عوامل فعال در آن ستاد خبر داد.

همچنین این وزارتخانه در اطلاعیه دیگری که در ۱۲خرداد ۱۳۹۲ صادر کرد از شناسایی و بازداشت تمامی اعضای یک شبکه خیانت پیشه خبر داد؛ شبکه ای که مسئول آن از چند سال پیش به استخدام سازمان جاسوسی یکی از وابسته ترین و مرتجع ترین کشورهای عربی منطقه درآمده بود.

البته در جریان پایش های اطلاعاتی این وزارت خانه، ارتباطات عامل اصلی پرونده با مرکزی درکشور انگلیس کشف شد که در گذشته نیز، تعدادی از تروریست های وابسته به رژیم صهیونیستی، با همان مرکز ارتباط داشته اند.

25 فروردین 93 نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رزمندگان نیروی زمینی سپاه موفق شدند اعضای یک گروهک تروریستی به نام «حرکهالنضال» را در خوزستان شناسایی و دستگیر کنند.

22 فروردین 94 هم بنا بر خبری که از سوی سپاه منتشر شد، قرارگاه عملیاتی قدس در پی کسب گزارش های مردمی مبنی بر تشکیل گروهک «انصار الفرقان» به قصد عملیات خرابکارانه در 22 بهمن در جنوب استان سیستان و بلوچستان، عوامل این گروهک شناسایی و دستگیر شدند.

در اقدامی دیگر سربازان گمنام امام زمان(عج) در خبری که 19 آبان 94 اعلام شد، توانستند یک توطئه تروریستی را در محرم کشف و خنثی کنند؛ اقدامی که طی آن14 نفر از عوامل تروریستی صفی آباد دزفول و 10 نفر از عوامل شبکه تروریستی که در استان های گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان فعالیت داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

علاوه بر این سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات با اشراف حداکثری، خصوصاً در استان های غربی کشور با تعامل و مشارکت فعال مردمی توانستند در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی در تاریخ 27 فروردین 95 یکی از عناصر تروریستی را دستگیر کنند.

۲۸ خرداد ۱۳۹۵ نیز خبری از سوی سپاه اعلام شد مبنی بر اینکه در پی رخنه دو تیم تروریستی ضدانقلاب به منطقه مرزی «اشنویه» که با هدف ایجاد ناامنی و شرارت در داخل کشور صورت گرفته بود، رزمندگان قرارگاه حمزه سید الشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه با انجام اقدامات دقیق و موفق اطلاعاتی، آنان را شناسایی و طی یک عملیات تعقیب، گریز و درگیری آنها را متلاشی کرده و 12 نفر از تروریستها را نیز به هلاکت رساندند.

این مواردی که در سطوح بالاتر به آنها اشاره شد نشان می دهد، هرچند در کشورهای منطقه و فرامنطقه ای صدای انفجار به گوش می رسد اما در جمهوری اسلامی ایران امنیت بی بدیلی وجود دارد که دشمنان را تحقیر کرده است.

در واقع علی رغم تدارک زیاد دشمن برای انجام اقدامات تروریستی در کشورمان، به لطف خدا و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر نهادهای مسئول و نیز مردم همیشه در صحنه، تمامی حرکات و توطئه های آنها خنثی می شود.

البته فشارهایی که در جریان عملیات ایران به جریان تروریستی وارد آمد، باعث شد که دشمنان تلاش خود را برای به چالش کشیدن امنیت جمهوری اسلامی ایران مضاعف کنند ولی با این وجود سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر مدافعان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اشراف کامل اطلاعاتی و مراقبتهای همهجانبه، هرگونه تحرک در نقاط مختلف کشور را با دقت تحت نظر داشته و اجازه نخواهند داد امنیت پایدار و آرامش مثالزدنی مردم شریف ایران اسلامی مورد تهدید گروهکهای تروریستی ضدانقلاب و اشرار مسلح وابسته به نظام سلطه و صهیونیسم قرار گیرد.

از سوی دیگر گروهک های تروریستی نیز باید به این نکته آگاهی یابند که نیروهای مقابل آنها، فقط نیروهای امنیتی نیستند بلکه مردم شیعه و سنی هم در مقابل شان قرار دارند زیرا مردم کشورمان اعم از شیعه و سنی متوجه شدهاند که گروههای تروریستی مانع پیشرفت کشور در زمینههای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند از این رو همکاری تنگاتنگی را با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی انجام می دهند.

بنابراین می توان گفت که تاکنون سربازان گمنام امام زمان(عج) و رزمندگان اسلام در سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی، با خنثی سازی عملیات های تروریستی، از اهداف شوم برخی کشورهای منطقه که قصد بر هم زدن فضای امن کشور را داشتند، پیشگیری شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار