آغاز ثبت نام مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی از اول مرداد ماه

سازمان حج و زیارت و بعثه رهبر معظم انقلاب در امور حج از آغاز ثبت نام مشتاقان شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی از اول مرداد ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ - 22June 2016

آغاز ثبت نام مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی از اول مرداد ماه

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، آغاز زمان ثبت نام مشتاق پیادهروی عظیم اربعین حسینی درسومین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین مورد تصویب قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این نشست با بیان دستاوردهای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در سال گذشته و ابراز امیدواری برای هرچه باشکوهتر برگزار کردن این مراسم در سال جاری گفت: ابعاد بین المللی این پیادهروی عظیم دینی و معنوی هر سال بیشتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: اربعین حسینی با حضور مسلمانان کشورهای مختلف و حتی مسیحیان در حال توسعه و تبدیل شدن به اجتماع بزرگ بشری است.

نماینده ولی فقیه نگاه فرا ملی و فرا مذهبی رهبر معظم انقلاب به اربعین حسینی و حساسیت ایشان نسبت به برگزاری با شکوه این مراسم را یادآور شد و خواستار اهتمام جدیتر همه دستگاهها در انجام وظایف و مسئولیتهای محول شده بر اساس تقسیم کار انجام شده در ستاد مرکزی اربعین شد.

قاضی عسکر همچنین بر لزوم توجه به حضور و مدیریت مردمی در برگزاری این مراسم تاکید و خاطرنشان کرد: از ظرفیتهای بسیار بالایی که در این بخش وجود دارد باید برای ساماندهی خدماترسانی در داخل ایران و عراق استفاده کرد.

وی افزود: با تلاش مجموعه حاضر و حفظ انسجام و زمانبندی دقیق و مشخص، برنامههای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین تحقق یافتنی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج با تاکید بر اینکه در سیاستگذاریها، اولویت با مراسم اربعین حسینی است، تصریح کرد: باید از پرداختن به فعالیتهای سست و کم اهمیت پرهیز و موارد اثرگذار دنبال شود و مردم به استفاده از این موارد تشویق شوند.

قاضی عسکر استفاده از ظرفیت های سامانه "سماح" برای صدور ویزای علاقهمندان به حضور در مراسم اربعین را یادآور شد و لزوم تهیه پیوست فرهنگی قوی متناسب با ظرفیت موکبهایی را که در این مراسم معنوی خدماترسانی خواهند کرد، ضروری خواند.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ادامه این نشست ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در کارگروههای تشکیل شده بر حفظ میزبانی عراق، اجتناب از تصدیگری را از اولویت های این کمیته برشمرد.

حجتالاسلام حمید احمدی با بیان وظایف و مسئولیتهای متنوع بیش از 10 کارگروه کمیته فرهنگی اظهار کرد: برنامهریزی ما با هدف آموزش و فرهنگسازی، هماندیشی و ایجاد گفتمان درباره اربعین با استفاده از ظرفیت نخبگان و جامعه دانشگاهی در ایران و عراق و استفاده از ظرفیت مجموعه ائمه جمعه و جماعات صورت گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار