مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس:

استان فارس، یکی از پراعزام ترین استان های کشور در دفاع مقدس بود/ اولین شناسایی دریایی توسط نیروهای فارس انجام شد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: در دوران پر افتخار دفاع مقدس، استان فارس یکی از استان های پراعزام بود.
کد خبر: ۸۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ - 22June 2016

استان فارس، یکی از پراعزام ترین استان های کشور در دفاع مقدس بود/ اولین شناسایی دریایی توسط نیروهای فارس انجام شد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، نخستین نشست تخصصی تأتر دفاع مقدس با موضوع نمایشنامه نویسی، با حضور چهره های برتر تأتر فارس، با تلاش مصرانه مدیر هنری در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

در این جلسه، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با بیان این مطلب که کارهای انجام گرفته در عرصه تأتر و حتی سینمای دفاع مقدس ارزشمند، اما کم بوده تصریح کرد: استان فارس، از استان های پر اعزام در دوران پرافتخار دفاع مقدس بوده و همچنین برترین یگان های نظامی و نیز بهترین جهاد سازندگی را در این دوران دارا بوده است.

سردار خداداد ابراهیمی با خاطرنشان کردن این که پشتیبانی هوایی منطقه از طریق پایگاه هوایی شهید دوران بهترین خدمات را در هشت سال جنگ تحمیلی ارایه داد و نیز با یادآوری این که تیپ 37 زرهی بهترین نقش را در روزهای اول جنگ بخصوص در آزادسازی سوسنگرد داشته اند تأکید کرد: نگاه فارس به جنگ، نگاهی عالمانه، عاشقانه، عارفانه و هنرمندانه بوده است، اما آن ذوق و هنر بچه های فارس دراین دوران پرافتخار محجور مانده و کمتر به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان این که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 8 سال طول کشید و هشت سال برای جنگ، زمانی بس طولانی است و این جنگ، از طولانی ترین جنگ های تاریخ قلمداد می شود تصریح کرد: در این 8 سال، ما هیچ کار تکراری نداشتیم. از نوع جنگیدن و ادوات نظامی گرفته تا نوع و شیوه اجرای عملیات ها، حتی شهادت بچه ها هم تکراری نبود و هرسال متفاوت از سال های پیشینش بوده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با یادآوری این که در آغاز جنگ بیشتر رزمندگان حتی شنا هم بلد نبودند، اما در سال های پایانی همین رزمندگان، یکی از بزرگترین شناسایی های دریایی و عملیات های بزرگ آبی خاکی را با موفقیت انجام دادند خاطرنشان کرد: اولین شناسایی دریایی در دفاع مقدس را بچه های فارس انجام دادند.

ابراهیمی ضمن تأکید بر این که نگاه ما به جنگ، این نیست که نسل جدید را تشویق و ترغیب به جنگ کنیم، اما هنر نسل جنگ، که در صدر همه، تبعیت از رهبری بود، باید به نسل های آینده منتقل شود تا نسل جوان هم با تبعیت از رهبری در جهاد اقتصاد مقاومتی پیروز شود افزود: با هنر نمایش و حتی طنز، می توان مباحث خیلی مهم را بیان و حتی نهادینه کرد و این باید هنر هنرمندان نسل جدید باشد.

وی تاکید کرد: هنرمندان امروز باید با زنده نگه داشتن روحیه جهاد و شهادت طلبی، کاری کنند که هیچگاه جنگی بوجود نیاید؛ گرچه امروز از نظر تسلیحات نظامی در صدر پیشرفته ترین کشورها قرار داریم، اما ما جنگ طلب نیستیم و تا زمانی که روحیه شهادت طلبی و جهاد در مردم زنده است، هیچ کشوری اجازه تجاوز و حمله نظامی به خودش نمی دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار