رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

مسئولین با کار فرهنگی با معضل اعتیاد مبارزه کنند

داود محمدی: 10 میلیون نفر با مشکلات و گرفتاری‌های اعتیاد سر و کار دارند که برای مقابله با این معضل باید برنامه‌های متناسب در نظر گرفته شود و شرایط ممکن مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ - 23June 2016

مسئولین با کار فرهنگی با معضل اعتیاد مبارزه کنند

به گزارش دفاع پرس از قزوین، داوود محمدی در همایش پیشگیری از اعتیاد و گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که با رویکرد اجتماعی کردن مبارزه در این عرصه، بعد از ظهر دیروز در سالن  کنفرانس استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای پیشگیری از اعتیاد باید تعامل و همکاری بین مردم و مسؤولان صورت گیرد چراکه این معضل، معضلی اجتماعی بوده و دامنگیر مردم جامعه است.

وی افزود: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نقش مؤثری را در مقابله و مبارزه با مواد مخدر دارد، چون امنیت کشور بیشتر مرهون زحمات و ارائه خدمات مطلوب این دو دستگاه است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای کاهش آسیبها و معضلهای اجتماعی باید از ظرفیت مردم و گروه درمانی استفاده کرد چراکه نقش بسزایی در کاهش آسیبها به ویژه اعتیاد دارد.

محمدی با بیان اینکه امروز مردم به عنوان اصلیترین سرمایههای اجتماعی محسوب میشوند، بیان کرد: مردم در معرض بیشترین تهدیدات و آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد قرار دارند که باید تدابیری مهم در این راستا بیاندیشیم.

وی اضافه کرد: خانواده و آموزش صحیح به نوجوانان و جوانان میتواند در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی نقش مهمی را ایفا کند. آمارها نشان میدهد 2 میلیون نفر در کشور گرفتار اعتیاد هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک تصریح کرد: گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی به جای سنتی و کاهش سن اعتیاد، نگرانکننده و خطری جدی محسوب میشود.

محمدی با بیان اینکه امروزه 10 میلیون نفر با مشکلات و گرفتاریهای اعتیاد سر و کار دارند، مطرح کرد: برای مقابله با این معضل باید برنامههای متناسب در نظر گرفته شود و شرایط ممکن مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: معضل اعتیاد به شکل خزنده حرکت میکند و رشد آن طی زمان مشخص میشود و باید با افزایش فعالیتهای فرهنگی در این زمینه آن را کنترل و ریشهکن کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسؤولان با برگزاری فعالیتهای فرهنگی میتوانند به اهداف سند چشمانداز کشور در افق سال 1404 برسند تا در این سال دیگر شاهد هیچ معضلی در جامعه نباشیم.

محمدی عنوان کرد: در زمینه اقتصاد و مسائل فرهنگی کشور عقب بوده و برای پیشرفت و توسعه آن باید گامهای ارزندهای برداریم و با سرمایهگذاری در سلامت و توسعه کشور شاهد خروجی مطلوبی باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار