دیدار جمعی از هنرمندان استان اردبیل با خانواده نخستین شهید مدافع حرم

به همت حوزه هنری استان اردبیل و مرکز حفظ آثار سپاه استان، جمعی از هنرمندان و مسوولین فرهنگی و هنری با حضور در منزل نخستین شهید مدافع حرم استان یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند.
کد خبر: ۸۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ - 25June 2016

دیدار جمعی از هنرمندان استان اردبیل با خانواده نخستین شهید مدافع حرم

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، جمعی از هنرمندان رشتههای مختلف هنری و مسوولان فرهنگی و هنری استان  با حضور در منزل شهید هاشم دهقانینیا نخستین شهید مدافع حرم استان با خانواده این شهید دیدار کردند.

در این دیدارامیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل با تمجید از ایثار و فداکاریهای شهدای مدافع حرم گفت: ایران اسلامی در این برهه حساس تاریخی که جهان دچار ناامنی و اضطراب است، امنیت و آسایش خود را مرهون و مدیون شهدایی چون هاشم دهقانینیا و سایر شهدایی است که فرسنگها دورتر از وطن به خاطر حس مسؤولیتپذیری و اعتلای ارزشهای دینی خون خود را تقدیم اسلام کردند.

وی با بیان اینکه شهادت سیره مردان خداست، گفت: امروز فعالان فرهنگی و هنرمندان متعهد وظیفه خطیری برعهده دارند و آن تبیین ارزشها و آرمانهای شهدای مدافع حرم است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل اظهار کرد: هنرمندان انقلابی با استفاده از همه ابزار و توان رشتههای مختلف هنری تلاش میکنند به مردم نشان دهند که شهدای مدافع حرم رهروان راستین شهدای کربلا هستند و ملت شریف ایران آرامش و امنیت امروز را مدیون ایثارگریها و جانفشانیهای آنهاست.

در ادامه این دیدار برادر شهید مدافع حرم به بیان ویژگیها و صفات بارز و خاطراتی از شهید هاشم دهقانینیا پرداخت و از هنرمندان خواست تا با استفاده از توان هنری خود به با بیان هنرمندانه و راستین اهداف شهدای مدافع حرم بپردازند.

در این دیدار علیرضا حسنزاده، رئیس مرکز حفظ آثار سپاه استان و از دوستان و همرزمان شهید به تشریح خصوصیات اخلاقی و ابعاد معنوی شخصیت شهید دهقانینیا پرداخت و خاطراتی از این شهید عنوان کرد.

شعر خوانی میرزا رسولزاده، مسوول کارگاه شعر حوزه هنری استان اردبیل و سخنرانی ولی نعمتی، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل، سید رضی محمودی و جاوید رخشانی از هنرمندان استان از دیگر بخشهای این دیدار بود.

شهید هاشم دهقانینیا اهل روستای شیخ احمد از توابع شهرستان اردبیل و از تکاوران تیپ 37 سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بود که اسفندماه سال 1394 برای دفاع از حریم امامت و ولایت به جبهه مقاومت اعزام شده بود.

پیکر پاک این شهید روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه 95 در میان استقبال گسترده مردم این استان وارد اردبیل شد و ظهر جمعه 31 اردیبهشت ماه پس از برگزاری نماز جمعه بر دوش همرزمان و شهروندان تشییع و در قبرستان غریبان اردبیل به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار