آیت الله علم‌الهدی:

قوه قضائیه باصلابت با لابی‌گری در دست‌درازی به بیت‌المال مقابله می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: صلابت قوه‌قضائیه به‌گونه‌ای است که هر متجاوزی از آن حساب می‌برد و با لابی‌گری در دست‌درازی به بیت‌المال مقابله می‌کند.
کد خبر: ۸۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ - 25June 2016

قوه قضائیه باصلابت با لابی‌گری در دست‌درازی به بیت‌المال مقابله می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، آیتالله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای قضایی استان و رئیسکل دادگستری خراسان رضوی که در محل دفتر امامجمعه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: قوه قضائیه یک تشکل خاص و بهصورت یک پشتیبان و تکیهگاه عظیم در جامعه مطرح است.

وی با اشاره به اینکه مسأله حفظ حرمت ساحت مقدس امام رضا(ع) در این استان مطرح است، افزود: جبههگیری شما در برابر فعل حرام یک امتیاز برای این شهر بهحساب میآید و حرکت غیرتمندانه شما قابلتقدیر است.

نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شهید بهشتی درواقع بنیانگذار قوه قضائیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود اما فرازهایی در زندگی ایشان وجود دارد که عدالت علوی را در این زمان مجسم میکند، گفت: این شهید بزرگوار در مقام اجرای عدالت فرد قاطعی بود، اگر قاطعیت و فضیلت این مرد نبود قوه قضائیه امروز بدینگونه ظاهر نمیشد.

علم الهدی با تأکید بر اینکه افراد گمان نکنند میتوانند با ارتباطات سیاسی و لابیگری در دستدرازی به بیتالمال کار خود را پیش ببرند، افزود: صلابت این قوه در جامعه بهگونهای است که هر متجاوزی از آن حساب میبرد و تنها مانعی که افراد در مسائل کلان کشور سر راهشان وجود دارد صلابت قوه قضائیه است.

وی به عظمت قوه قضائیه اشاره کرد و یادآور شد: کار قضاوت عرصه خطرناکی است، اینکه بخواهیم عدالت را اجرا کنیم باید حق خدا را بر حق خلقش اولویت قرار دهیم چراکه در بسیاری از مسائل مربوط بهنظام یکطرف قضیه خلقالله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری رعایت حقالناس و حقالله را برای کارمندان دستگاه قضا اولویت نخست برشمرد و تأکید کرد: رعایت عدالت اصل مهمی است که باید در تمام اقدامات قوه قضائیه در نظر گرفته شود.

علمالهدی با بیان اینکه زمینخواری خصوصاً در مورد موقوفات، مشکل بزرگ مشهد است و درزمینه رسیدگی و حل مشکلات مردم اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: مراجعات زیادی از مردم برای پیگیری مشکلاتشان داشتهایم، بهعنوانمثال فردی که پدر دو شهید است میگفت «باغ او را تبدیل به منابع طبیعی کردهاند و سندش را هم باطلشده اعلام کردند»، باید مراقبتهای دقیقی صورت بگیرد تا اینگونه موارد رخ ندهد، اگر قرار باشد بدینصورت عمل شود پس همه ارتفاعات مشهد را باید منابع طبیعی بدانیم، لذا معادلات فنی در این قضیه دخیل است.

نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی بیان کرد: رعایت حقالناس و حقالله برای کسانی که در دستگاه قضا کار میکنند بایستی در اولویت قرار گیرد، باید در تمامی اقداماتی که صورت میگیرد عدالت اصلی مهم قلمداد شود؛ مشکلی که ما با آن روبهرو هستیم مسأله زمینخواری است، هیچ قسمتی از ایران همچون مشهد مسأله زمینخواری بهویژه زمینخواری در مورد موقوفات رواج ندارد، این در حالی است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و جلوی تخلفات گرفتهشده است.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار