استاندار خراسان رضوی تأکید کرد؛

افزایش تعاملات کشورهای اسلامی با محوریت مشهد مقدس در سال ۲۰۱۷

استاندار خراسان رضوی بر لزوم فراهم ساختن شرایط برای افزایش تعاملات کشورهای اسلامی با محوریت مشهد مقدس در سال 2017 با هدف تقویت وحدت، همبستگی و برادری بر مبنای ارزش های دینی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ - 29June 2016

افزایش تعاملات کشورهای اسلامی با محوریت مشهد مقدس در سال ۲۰۱۷

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه ­ریزی و هماهنگی پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد 2017 که با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته هفته آینده کمیسیون فرهنگی دولت با دستورکار این رویداد بین المللی برگزار می شود که راهکارهای تامین بودجه نیز یکی از اصلی ترین مباحث آن خواهد بود.
وی ادامه داد: در سفر نوروزی مقام معظم رهبری گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان برای سال 2017 ارائه شد که به دنبال عملیاتی کردن منویات معظم له در این خصوص هستیم.
وی با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته بر خلاف سه درصد پیش بینی شده 10 درصد از بودجه عمرانی به این مهم اختصاص یافت، افزود: در سال 95 هم با تلاش برای جلب همکاری تمام قوا به دنبال جذب بیشترین سهم از اعتبارات هستیم.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در همین راستا دستگاه های اجرایی باید پیگیری های لازم را از طریق وزارت خانه ها و متناظران خود در سطح ملی داشته باشند.
رشیدیان بر لزوم توسعه تعاملات بین کشورهای اسلامی با محوریت قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تأکید و خاطرنشان کرد: باید برنامه ­هایی برای افزایش مراودات با دو کشورعربی و آفریقایی که همزمان با مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگ اسلامی هستند فراهم شود.
وی گفت: مکاتبات مختلفی با وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی در سطح ملی با هدف برگزاری برنامه های فرهنگی با رویکرد بین المللی و با حضور کشورهای اسلامی در مشهد صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دو اجلاس رادیو و تلویزیون و بانوان مجالس کشورهای اسلامی و بین المجالس از جمله این برنامه ­ها است.
رشیدیان بهره­ گیری از ظرفیت­ های بخش خصوصی، مردمی و سازمان­های مردم نهاد برای برگزاری پربارتر برنامه های فرهنگی و اجتماعی مشهد 2017 را ضروری دانست و اظهار داشت: وجود دانش آموزان و دانشجویان آشنا به زبان­های خارجی و استفاده از امکانات مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش در اجرای بهتر برنامه­ ها موثر است.
انعکاس اقدامات ستادهای چهارگانه اطلاع رسانی شهری، عمرانی، ارتباطات بین المللی و رخدادها و فعالیت ها به دبیرخانه برای تدوین جدول زمانبندی برنامه ها، تکمیل لیست 52 هفته فرهنگی با درنظر گرفتن امکانات موجود و از طریق توسعه تعاملات بین دستگاهی، لزوم بهره­ گیری از ظرفیت صداوسیما، رسانه ها و خبرگزاری ها برای پوشش کامل این رویداد بین المللی، درج لوگوی مشهد 2017 در مکاتبات ادارات دولتی استان، بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه هتل­ها و اقامتگاه ها برای میزبانی موثر از اجلاس ها و مهمانان خارجی و بهره­گیری حداکثری از ظرفیت­ های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و آستان قدس رضوی از دیگر تأکیدات استاندار در این جلسه بود.
حجت الاسلام محمدعلی امینیان، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی درخصوص اجرای مصوبات نشست چهارم شورای برنامه ریزی مشهد 2017 با حضور وزیر پرداخت و گفت: تمام مصوبات مربوطه اجرایی شده با در مرحله اجرا قرار دارد.
گفتنی است؛ در این جلسه ستادهای چهارگانه ذیل شورا به ارائه گزارشات اقدامات خود پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار