چمران:

دشمن از اعتقاد رزمندگان می‌ترسید/ با مقاومت در مذاکرات پیروز می‌شویم نه با سیاست

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنها سلاح رزمندگان در دوران دفاع مقدس و انقلاب سلاح شهادت بود که باعث پیروزی شد.
کد خبر: ۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰ - 04January 2014

دشمن از اعتقاد رزمندگان می‌ترسید/ با مقاومت در مذاکرات پیروز می‌شویم نه با سیاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایرنا، مهندس مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران در نخستین یادواره شهدای مهندسی شهرستان دزفول که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: همه ائمه اطهار در مقابله با ستم، غرور و بدخواهی به شهادت رسیدند؛ به گونهای که اگر شهادت امام حسین (ع) و دیگر امامان نبود، معلوم نبود چه چیزی از اسلام باقی می ماند.

وی گسترش تشیع در جهان را به واسطه شهادت شیعیان دانست و گفت: اگر تشیع وامام حسین(ع) نبود، وهابیت را به نام اسلام معرفی میکردند.

چمران افزود: اگر امام حسین(ع) قیام نمیکرد و اگر امام زینالعابدین(ع) و حضرت زینب(س) این نهضت را ادامه نمیدادند، اکنون اسلام زنده نبود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: نهضت ما و انقلاب ما نیز از عاشورا و محرم نشأت گرفته است؛ همانگونه که 15 خرداد پس از عاشورای سال 42 آغاز شد و آغاز یک تظاهرات میلیونی بود.

وی تظاهرات 15 خرداد و عاشورای 57 را میخی بر تابوت شاهنشاهی دانست وگفت: این حوادث موجب فرار شاه از ایران شد. در طول انقلاب اسلامی نیز مردم با سلاح شهادت روبروی ارتش 400 هزار نفری شاه که در خاورمیانه بینظیر بود، ایستادند.

وی گفت: با سلاحهای فرهنگی و نظامی شاه کسی فکر نمی کرد انقلاب به پیروزی برسد؛ اما با رهبری امامی بزرگ و سلاح شهادت این مهم به وقوع پیوست.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در دفاع مقدس نیز این سلاح شهادتطلبی رزمندگان بود که جوانان 12ـ 13 ساله را با دستکاری شناسنامه های خود به جبههها میفرستاد.

وی با بیان اینکه دشمن هواپیما و تانکهای روسی، سلاح اتریشی، آلمانی و توپ انگلیسی داشت؛ اما سلاح شهادت بر این سلاحها پیروز شد.در جبههها کسی از چیزی نمیترسی؛ ولی دشمن از رزمندگان می ترسید؛ زیرا اعتقاد و ایمان رزمندگان را نداشتند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان خاطرهای از دکتر مصطفی چمران افزود: روزهای ابتدایی جنگ رزمندگان با دست خالی به مقابله با دشمن رفتند و موفق شدند دشمن را در جبهههای مختلف زمینگیر کنند؛ از سوی دیگر شیعیان لبنان نیز با الگوپذیری از انقلاب اسلامی و پیروزی رزمندگان ایران در جنگ توانستند اسرائیل را از خاک خود بیرون کنند و ارتش قدرتمند اسرائیل در مقابل حزبالله خوار و ذلیل شد؛ اینها همه تجربههای ماست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مذاکرات گروه 1+5 خاطرنشان کرد: با روحیه مقاومت و شهادتطلبی میتوان در مذاکرات پیروز شد؛ زیرا با مذاکره و سیاست نمیتوان بر دشمن غلبه کرد، چرا که دشمن از ما سیاستمدارتر است. دشمن نمیتواند فلسفه وجودی شهادت را آنگونه که رزمندگان ما فهمیدند، بفهمد.

چمران با اشاره به فعالیتهای مهندسین در طول عملیات جنگی افزود: شهدای مهندس در طول دفاع مقدس با ابتکار توانستند حملههای دشمن را خنثی کنند.

وی اظهار داشت: شهدا برای اعتلای نام اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند؛ لذا باید راه شهدا را دنبال کرد و مسیر آنها را ادامه داد، زیرا تنها در این شرایط دشمن شکست خواهد خورد.

چمران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تبعیت از مقام معظم رهبری افزود: کسانی که از مقام معظم رهبری فاصله گرفتند، به انحراف و فساد کشیده شدند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه بخشی از دست نوشتههای دکتر مصطفی چمران را قرائت کرد.

فرمانده بسیج دزفول: فتنهگران به دنبال قدرت ومنافع خود بودند

فرمانده بسیج ناحیه دزفول نیز در این یادواره فتنه 88 را به جنگ جمل تشبیه کرد و گفت: در هر دو فتنه عناصر فتنه به دنبال قدرت ومنافع خود بودند.

سرهنگ پاسدار "عبدالامیر محتشمیراد" پیمانشکنی سران فتنه را وجه تشبیه دیگر فتنه 88 و جنگ جمل خواند وگفت:سران فتنه مدام دم از رهبر می زدند ولی پیمان شکنی کردند.

وی اظهار داشت: در هر دو فتنه سابقه خوب ودرخشان سران فتنه موجب اغفال مردم شد.

محتشمیراد گفت: در هر دو فتنه خواص جامعه اسلامی به چهار گروه ساکتین، گروهی که از فتنه گران دفاع میکردند و گروهی که دو پهلو سخن می گفتند و فتنه گران تقسیم میشوند.

فرمانده بسیج ناحیه دزفول بصیرت را لازمه دوام و قوام نظام عنوان کرد.

در این یادواره که با حضور خانوادههای شهدا برگزار شد، مستندی از فعالیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس پخش شد و عبدالکریم فضیلتپور از رزمندگان دزفول به خاطره گویی پرداخت و در خاتمه از خانواده های شهدای مهندس دزفول تجلیل شد.

شهیدان عبدالرحمان جلالپور، حسنعلی صفریزاده، حسن مسعودیپور، بهروز رادمنش، عبدالکریم سفیدزاده، محمدعلی زمانی نیا، محمد بهاءالدین، حاج ابراهیم مقامیانپور و بهمن درولی از جمله شهدای مهندسی دزفول میباشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار