در واکنش به درخواست‌ها برای اخراج از شورای حقوق بشر سازمان ملل؛

عربستان: مضطرب و خشمگین هستیم

عربستان سعودی اعلام کرد از درخواست سازمان‌های «عفو بین‌الملل» و «دیده‌بان حقوق بشر» برای تعلیق عضویت این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل «مضطرب و خشمگین» است.
کد خبر: ۸۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ - 01July 2016

عربستان: مضطرب و خشمگین هستیم

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، دو سازمان عفو بینالملل و دیدهبان حقوق بشر روز چهارشنبه در بیانیهای مشترک از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستند بهعلت نقضهای علنی حقوق بشر از سوی ریاض، عربستان را از شورای حقوق بشر سازمان ملل اخراج کند.

این دو سازمان در کنفرانس خبری مشترک در نیویورک اعلام کردند که بر مجمع عمومی سازمان ملل برای رأیگیری در این زمینه فشار وارد خواهند کرد.

در واکنش به این درخواستها، هیئت سعودی در سازمان ملل، روز پنجشنبه در بیانیهای اعلام کرد: «ما از بیانیه (سازمانهای) عفو بینالملل و دیدهبان حقوق بشر، که عربستان سعودی را به انجام حملات غیرقانونی در یمن متهم میکنند، مضطرب و خشمگین هستیم».

هیئت سعودی در سازمان ملل در این بیانیه مدعی شده است: «عربستان سعودی و همپیمانان آن در تمامی مراحل حمله برای بازگرداندن دولت مشروع یمن به این کشور به تمامی قوانین بینالمللی پایبند بوده است. هدف اصلی این ائتلاف حمایت از غیرنظامیان است و ما از کشته شدن هر غیرنظامی شدیداً متأسفیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «تلاش این دو سازمان برای سلب مشروعیت از تلاشهای عربستان سعودی برای بازگرداندن ثبات و ایجاد راهکاری سیاسی پایدار با مأموریتهای آن دو تناقض دارد و امنیت و صلح در یمن و جهان را در معرض خطر قرار میدهد».

پیش از این نیز، «بان کیمون» دبیرکل سازمان ملل نام ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی را بهدلیل کشتار کودکان یمنی و نادیده گرفتن حقوق آنان، در فهرست سیاه قرار داده بود که اندکی بعد در پی فشارها و تهدیدهای مالی ریاض، از این تصمیم خود عقبنشینی و نام آن را از این فهرست خارج کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار