نیروهای دولت لیبی یک محله مهم در سِرت را بازپس گرفتند

نیروهای دولت وفاق لیبی در ادامه عملیات آزادسازی سِرت از لوث داعش، یک محله مهم را در این شهر آزاد کردند.
کد خبر: ۸۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ - 02July 2016

نیروهای دولت لیبی یک محله مهم در سِرت را بازپس گرفتند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از رأی الیوم، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است، یک محله مهم در شهر سرت پایگاه گروه تروریستی داعش در این کشور را آزاد کردند.

مرکز اطلاعرسانی وابسته به نیروهای هوادار دولت وفاق ملی اعلام کرد: نیروهای ما محله السبعمئه را از لوث داعش آزاد کردند و هماکنون در حال پیشروی به سمت بیمارستان ابن سینا و سالن همایشهای این شهر که تروریستها آن را به مرکز فرماندهی خود تبدیل کردهاند، هستند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی تلاش می کنند که شهر سرت در حاشیه دریای مدیترانه را از گروه تروریستی داعش که از سال گذشته آن را به اشغال خود در آورده است بازپس بگیرند.

از دست دادن سرت، شکست سنگینی برای گروه تروریستی داعش به شمار میرود؛ زیرا این شهر زادگاه معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی است که از حدود یک سال قبل تاکنون به پایگاه اصلی گروههای تکفیری تبدیل شده است.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر 2011 میلادی کشته شد؛ ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبهرو بوده است.

گروههای مختلف تروریستی بهخصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کردهاند.

با وجود گذشت دو ماه از انتقال مقر دولت الوفاق به طرابلس، این دولت همچنان با دشواریهایی برای بازگردان ثبات به این کشور روبهرو است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار