سریال ادامه دار کشتار حجاج بدست آل‌سعود

بی‌کفایتی آل سعود بار دیگر برای عمره‌گزاران حادثه آفرید/ 49 کشته و زخمی در تصادف جاده‌ای

تصادف اتوبوس زائران کشورهای مصر و سودان، در مسیر شهرهای طائف به سمت ریاض در عربستان، دستکم 13 کشته و 36 زخمی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۸۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ - 03July 2016

بی‌کفایتی آل سعود بار دیگر برای عمره‌گزاران حادثه آفرید/ 49 کشته و زخمی در تصادف جاده‌ای

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، به نقل از پایگاه خبری السبق، این حادثه عصر روز شنبه و در مسیر بازگشت زائران از مکه به سمت ریاض و در 15 کیلومتری منطقه «عطیف» رخ داده و همه کشتهشدگان که در میان آنها زنان و کودکان نیز مشاهده میشوند اتباع مصر و سودان بودهاند.

سرگرد «بدر بن ضاوی العتیبی» مدیر مرکز کنترل ترافیک طائف اعلام کرد بررسیهای اولیه و نمونهبرداری از حادثه نشان داد که علت حادثه ترکیدن یکی از تایرهای جلویی اتوبوس بوده است. وی افزود: اتوبوس  مذکور حامل 49 مسافر از ملیت های گوناگون بوده که پس از انجام اعمال عمره مفرده در راه بازگشت به کشورهای خود بودند. وی همچنین تاکید کرد راننده اتوبوس که یک جوان سوری الاصل بوده است، مصدوم شده و فعلا برای اقدامات در بازداشت به سر میبرد.

روز جمعه نیز ازدحام جمعیت زائران در اطراف مسجد الحرام در مکه 18 زخمی برجای گذاشت. اداره بهداشت شهر مکه اعلام کرد عمرهگزاران خانه خدا در این حادثه دچار آسیبدیدگی و علائم خفگی شدهاند.

این در حالی است که در اثر سهلانگاری و سوءمدیریت مقامات سعودی در مراسم حج سال گذشته، حدود 2300 زائر در فاجعه منا کشته شدند و خونبارترین حادثه درتاریخ برگزاری مراسم حج رقم خورد. دولت سعودی پس از وقوع  فاجعه منا از سوی کشورهایی که اتباع آنها در جریان فاجعه منا جان باختند، برای رسیدگی تحت فشار شدید قرار گرفت. اما تکرار حوادثی همانند تصادف اخیر و ازدحام در مکه نشان از آن دارد که مقامات حج سعودی، برنامهای برای جبران مافات و اصلاح اشتباهات خود در سر ندارند.

در فاجعه خونبار منا بیش از 460 زائر ایرانی نیز قربانی بیکفایتی مقامات سعودی شدند.

مذاکرات مقامات ایرانی و سعودی برای حضور زائران ایرانی در حج امسال با کارشکنی و مانعتراشی سعودیها به شکست انجامید و حج تمتع امسال بدون حضور زائران ایرانی برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار