مینو اصلانی در نشست خبری هفته جهانی حجاب و عفاف تأکید کرد:

لزوم جلوگیری از فعالیت هنجارشکنان واردکننده لباس‌‎های نامناسب

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: برخی هنجارشکنان در واردات لباس‌های نامناسب دست دارند که باید از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ - 03July 2016

لزوم جلوگیری از فعالیت هنجارشکنان واردکننده لباس‌‎های نامناسب

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری بزرگداشت هفته حجاب و عفاف صبح امروز یکشنبه 13 تیرماه با حضور مینو اصلانی رییس بسیج جامعه زنان کشور و محمود عاطفی رییس بسیج صدا و سیما در سالن میثاق سازمان صدا و سیما برگزار شد.

حجاب احیا کننده روح جامعه به دور از موضوع جنسیت است

عاطفی طی سخنانی در این نشست با تبیین جایگاه حجاب از منظر دینی و فطری بیان کرد: حجاب مقدمه یک اصل یعنی فطرت انسان است، پیام حجاب صرفا برای مسلمانان نیست؛ بلکه برای همه دنیاست و تنها مخصوص خانم ها نیست؛ بلکه احیاکننده روح جامعه به دور از موضوع جنسیت است.

رئیس بسیج صدا و سیما با اشاره به اینکه می بایست رسالت رسانه ای خود را در این موضوع بیان کنیم، تصریح کرد: زمانی حجاب صرفا به پوشش تعبیر می شد روشنفکرانی در جهان اسلام پیدا شدند و به حجاب  به عنوان یک موضوع درمانگر نگاه کردند، حجاب نسخه درمانی برای جامعه متلاطم امروزی است.

عاطفی تاکید کرد: پرداختن به موضوع حجاب تنها از منظر دینی و اعتقادی با توجه به ابعاد و گستردگی و تاثیرگذاری این موضوع بر آحاد جامعه ظلم است. هفته جهانی حجاب و عفاف در رسانه ملی از موضوعات شاخصی است که باید همه شبکه ها در آن ورود پیدا کنند و امروز آغاز عملیات رسانه ای با حضور همه رسانههاست.

حمایت از تولیدکنندگان لباس مناسب با ایجاد فرصت بهتر برای عرضه

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در ادامه نشست با اشاره به شکلگیری ستاد جهانی حجاب و عفاف بیان کرد: ستاد جهانی حجاب و عفاف از ابتدای سال با هدف هماهنگی و همافزایی بین نهادها و سازمان هایی که خواستار برگزاری هفته ای پرشکوه بودند، آغاز به کار کرد.

اصلانی با تاکید بر خواست جمعی برای حفظ عفاف در جامعه افزود: امروز در بسیاری نقاط دنیا جوانان با راهاندازی جنبشهای لباس عفیفانه به دنبال این هستند که جامعه را از بیبندوباری نجات دهند و جمهوری اسلامی وظیفه دارد در این زمینه با تمام توان کمک کند. پیام این هفته باید جامعه را به سمت پیشرفت سوق دهد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با معرفی برنامه های هفته حجاب و عفاف عنوان کرد: هفته حجاب و عفاف از روز 19 الی 25 تیرماه برگزار میشود. دلیل تعیین روز 21 تیرماه به روز حجاب و عفاف شهادت بیش از دو هزار نفر از مردم در مسجد گوهرشاد است که در اعتراض به قانون کشف حجاب توسط رژیم پهلوی قتل عام شدند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در این هفته گفت: برنامه های مختلفی در این هفته و در سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ که از مهمترین آنها تجمع مردمی مدافعان حریم خانواده در روز 21 تیرماه  در شهرهای سراسر کشور و نقاط مختلف شهر تهران است.

اصلانی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی ورود بسیج به موضوع حجاب و جلوگیری از تولید و عرضه لباس های نامناسب گفت: تلاش داریم تولیدکنندگانی که لباس مناسب با دیدگاه های ارزشی تولید می کنند را حمایت کنیم تا مجالی برای عرضه بیابند. این هفته فرصت خوبی است که خود مردم این موضوع مهم را از مسئولین و دستاندرکاران مطالبه کنند. برخی هنجارشکنان در واردات لباس های نامناسب دست دارند؛ که باید از فعالیت آنها جلوگیری شود.

وی افزود: فروشگاه هایی بهصورت موقت در مراسم های مختلف برپا می شود؛ که نمونه آن برپایی نمایشگاهی در سازمان صدا و سیما است. البته نمایشگاه های دائمی برای نمونه در راهیان نور داریم که هر ساله به مدت یک ماه برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار