جمال شورجه بیان کرد؛

آخرین تولیدات سلحشور از تلویزیون پخش می شود

مشاور هنری مجموعه تلویزیونی قصه‌های تبیان از آماده شدن و پخش ۱۵ قسمت از مجموعه «قصه‌های تبیان» از تلویزیون خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ - 03July 2016

آخرین تولیدات سلحشور از تلویزیون پخش می شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مؤسسه فرهنگی هنری تبیان با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج و سازمان صداوسیما به تولید مجموعه تلویزیونی ـ داستانی قصههای تبیان (قصههای خدا) با مضامین تاریخی و عبرتآموز اقدام کرده است. جامعه هدف این تولیدات رسانهای، تمام افراد جامعه بهویژه جوانان و نوجوانان هستند.

جمال شورجه، کارگردان، نویسنده و تهیهکننده نامی سینمای انقلاب اسلامی که مشاور هنری مجموعه تلویزیونی قصههای تبیان را بهعهده دارد، در این باره گفت: مجموعه قصههای تبیان که در ابتدا نام آن قصههای خدا بود به تهیهکنندگی زنده یاد فرجالله سلحشور و با تفکر این کارگردان کلید خورد. هدف این هنرمند فقید، تربیت نیروهای جوان و متدین برای تولید آثار هنری بود. او اعتقاد داشت بدنه سینمای ایران نیاز دارد که جوانان متدین وارد عرصه شوند و با  ابتکار دست به خلاقیت های هنری بزنند و آثار ارزشمند بسازند.

وی ادامه داد: ساختار این مجموعه تلویزیونی اپیزودیک طراحی و اجرا شده است؛ یعنی هر قسمت یک داستان مجزا دارد. داستانها همه واقعی هستند و حاوی حکمت خداوندی و عبرتهای بشری چه به صورت تاریخی و چه معاصر است. در واقع داستانهایی است که محتوا و سناریوی آنها را خداوند متعال در قالب معجزات، حوادث و صواب و عقاب در طول تاریخ بشریت ایجاد و باعث شده است. داستانها از اسناد مختلف جمعآوری شده و شرط آن هم واقعیت داشتن داستانهاست.

شورجه با اشاره به آیه آخر سوره یوسف (ع) در قرآن کریم عنوان کرد: البته زنده یاد فرج الله سلحشور از آیه آخر سوره یوسف (ع) الهام خیلی از داستان ها را گرفت و تعدادی از نویسندگان جوان و متدین با مدیریت ایشان و منصور براهیمی نوشتند و کارگردانان نخبه مذهبی و جوان  شروع به ساخت این مجموعه کردند. براهیمی از فیلمنامهنویسان فعال در حوزه انقلاب اسلامی است. در واقع ما تلاش کردیم با کمترین هزینه مجموعه ای با کیفیت تولید کنیم.

این مشاور هنری تولید مجموعه قصه های تبیان را همانند کارگاه آموزشی برای جوانان توصیف کرد و توضیح داد: با تولید این مجموعه جوانان نخبه هم یاد گرفتند و هم به شکل عملی فرصتی برایشان فراهم کردیم تا بتوانند در کار آموخته هایشان را اجرایی کنند. ما جوانان با استعداد کم نداریم، اما گاهی شرایط برایشان محیا نمی شود.

وی درباره قسمت های این اپیزود گفت: 26 قسمت که با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان  بسیج مستضعفین تولید شده تمام شده و 15 قسمت هم برای صدا و سیما آماده کردیم که در مجموع رویکرد این مجموعه روایت قصههای قرآنی و معنوی است.

مشاور هنری مجموعه تلویزیونی قصههای تبیان گفت: در تمام قسمتهای این مجموعه، تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی همچون طرز رفتار با همسایه، کسب روزی حلال، بازار و مشتری، خیرین مدرسهساز و کارآفرینی مشهود است.

شورجه در پایان افزود: اساس قصهها بر مبنای خدامحوری، واقعی، عبرتآموز و معناگراست. قصههای زندگی و حوادثی که درآن رخ میدهد میتواند هم مستندی از حوادث عبرت آموز باشد و هم درسهایی از ایمان و اخلاق و دینمداری. این اتفاقات، قابلیت قصه یا فیلمنامه شدن را دارد. این واقعیتی که به قصه تبدیل میشود باید دارای جذابیت برای مخاطب باشد.

قصه های تبیان در 45 قسمت 45 دقیقه ای به سرپرستی منصور براهیمی و کارگردانی گروهی از کارگردانان جوان در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی به نگارش در آمده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها