پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت روز قلم

استاندار خراسان رضوی در پیامی چهاردهم تیرماه، روز قلم را به صاحبان قلم در خراسان رضوی تبریک گفت.
کد خبر: ۹۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ - 04July 2016

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت روز قلم

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی به مناسبت چهاردهم تیرماه، روز قلم در پیامی این روز را به صاحبان قلم در خراسان رضوی تبریک گفت.

وی در این پیام اظهار داشت: چه دستهایی قلم شده تا قلم در دستپاکان قرار گیرد و چه بسیار نویسندگان شجاع که «شهید قلم» شدهاند.

متن کامل پیام بدین شرح است:

به نام خداوند لوح و قلم


قلم شما اگر ارشادی باشد، ملت را به راه راست هدایت میکند و میتواند مردم را از انحرافات نجات دهد.

امام خمینی (ره)


چه زیبا فرمود خداوند لوح و قلم: «ن و القلم و مایسطرون» تا نشان دهد آنکس که بهدستش قلم میگیرد باری از تعهد الهی و انسانی را به دوش دارد.

سوگند خداوند به «قلم» و «نوشته»، قلم را قداست و نوشتن را حرمت بخشیده است. درخت قلم، اگر ریشه در "تعهّد"، "تدیّن"، "علم" و "آگاهی" داشته باشد، میوههایش شیرین و ماندگار است.

ارزش هر قلم، به «پیام» آن است و عظمت نوشته، به محتوایش. قلمهای آگاهیبخش، آزاده و شهیدپرور؛ عشقهای برتر را بذرافشانی میکنند و شور، آزادگی و شهادتطلبی را در رواق دلها میتابانند و شهیدان را در معراج شهادت، از «خاک» تا «خدا» پیش میبرند.

 چه دستهایی قلم شده تا قلم در دستپاکان قرار گیرد و چه بسیار بزرگان و نویسندگان شجاع که «شهید قلم» شدهاند. نویسنده متعهّد و آگاه، حماسهساز میدان نبرد اندیشههاست و برای پیروزی، نیازمند «مهارت»، «دقت»، «هدفگیری»، «لحظه شناسی» و «سرعت عمل» است.

اهلقلم و اصحاب رسانه صاحب اندیشه هستند و جایگاه آنان بسیار والا است چراکه پروردگار علیم به قلم قسمخورده است.

به فرموده مقام معظم رهبری اهالی مطبوعات، جزو جدّی­ترین قشرهای جامعه هستند و حضورشان در میان اقشار برگزیده جامعه، به عنوان اصحاب قلم و کسانی که مینویسند و مردم نوشته آنها را میخوانند، حضوری مؤثّر، نافذ و برجسته است.

وجود مضجع شریف امام رضا (ع) برای همه ملت ایران بهویژه اهالی خراسان رضوی نعمتی ارزشمند است که باید اصحاب قلم از این فرصت برای اشاعه فرهنگ و سیره رضوی استفاده کنند.

انتخاب مشهد در سال ۲۰۱۷ بهعنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام، زمینهی مناسبی برای تعامل اصحاب قلم کشورمان با فعالان این عرصه در دنیای اسلام است که انتظار میرود از این مجال به نحو شایستهای بهره برداری شود.

چهاردهم تیرماه، روز قلم، فرصت مناسبی است تا از پاکبازی های اصحاب متعهد و فرهیخته قلم تقدیر کنیم و قدردان همه نویسندگان، شعراء، روزنامهنگاران، مؤلفین، ناشرین، فیلمنامه و نمایشنامه نویسان و بهویژه فعالان متعهد و محترم فضای مجازی و افسران نیکنام و گمنام جنگ نرم گردیم متعهدانه امانتداری کنیم وجود مقدس قلم را، وجود مقدس کلمه را و هر آنچه بر دایره این مواهب الهی میگردند.

اینجانب به نمایندگی از دولت تدبیر و امید این مناسبت را به دستاندرکاران این حوزه تبریک گفته و آرزو میکنم تا قلمهایتان در راستای رسالت الهی و انسانی و ایجاد شور، نشاط و امید به ایرانی آباد و پیشرفته در پناه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که میراث بزرگان و شهدای این آبوخاک است؛  همواره نویسا باشد.

نظر شما
پربیننده ها