سردار چناریان خبر داد:

کشفیات مواد مخدر پلیس کرمان از مرز ۶۴ تن گذشت

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه به درخواست مردم در برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر پاسخ می‌دهیم، گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۶۴ هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است.
کد خبر: ۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰ - 05January 2014

کشفیات مواد مخدر پلیس کرمان از مرز ۶۴ تن گذشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین چناریان" فرمانده انتظامی استان کرمان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: این میزان مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته که ناشی از افزایش کشت مواد مخدر در کشور همسایه شرقی ما و تلاش هدفمند مجموعه نیروی انتظامی در برخورد با عوامل اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر است.

وی بیان کرد: امسال در حوزه دستگیری باندهای مرتبط با مواد مخدر و کشف آن شاهد افزایش بودهایم.
 
سردار چناریان با اشاره به رویکرد پلیس برای اجرای مطالبات مردم و اولویت دادن به این مسایل، ادامه داد: براساس مطالبات مردم، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در اولویت قرار گرفته که در این رابطه کارهای اطلاعاتی و مستندسازی از مدتها قبل آغاز شده است.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در این طرح تلاش میشود این افراد با مستندات کافی دستگیر و روانه مراجع قضایی شوند تا برخورد جدی با آنها انجام شود.
 
وی به ممنوعیت حمل قرصها و شربتهای متادون بدون مجوز، نسخه پزشک و کارتهای ویژه ترک مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: اگر افراد مجوزهای یاد شده را داشته باشند در سفرهای درون کشور میتوانند این مواد را با خود حمل کنند اما در سفرهای برون مرزی امکان حمل آنها وجود ندارد.
 
کاهش ۱۰ درصدی جرایم مهم
 
سردار "چناریان" همچنین گفت: وقوع جرایم امنیتی مهم در استان از جمله سرقت بانک و طلافروشی، کیف قاپی، قتلهای عادی و مسلحانه و سرقت مسلحانه در مجموع ۱۰ درصد کاهش داشته است.
 
وی تصریح کرد: عمده آدم رباییها در استان کرمان ناشی از معاملات مواد مخدر و حضور اتباع بیگانه در این استان است.
 
وی کاهش وقوع جرایم مهم در استان کرمان را بسیار خوب توصیف و تصریح کرد: وضعیت استان در وقوع جرایم عادی اجتماعی در سطح کشور خوب است.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان به افزایش وقوع سرقتهای عادی اشاره کرد و گفت: با تلاش نیروی انتظامی کشف سرقتها در سال جاری نسبت به سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته اما از سوی دیگر میزان وقوع این جرایم نیز تا حدودی رشد داشته است که بخش عمده آن ناشی از سهل انگاری و مراقبت نکردن افراد و بخشی نیز ناشی از مسایل اجتماعی و اقتصادی از جمله اعتیاد و بیکاری است.
 
وی گفت: به طور متوسط ۳۷ درصد از مجرمان دستگیر شده دارای سابقه و ۶۳ درصد مجرمان دستگیر شده در جرایم عادی فاقد سابقه کیفری هستند.
 
مقام اول کرمان از نظر کاهش تلفات جادهای در کشور
 
وی در ادامه این نشست خبری استان کرمان را در برگیرنده بیش از ۲۵ هزار کیلومتر راه دانست و تصریح کرد: این استان در ۹ ماه امسال در سطح کشور مقام اول کاهش کشتههای تصادفات درون و برون شهری را به خود اختصاص داده است که ناشی از برنامه ریزی مدون، پیگیریهای دستگاههای مسوول، همکاری و هماهنگی مردم و تلاشهای شبانه روزی پلیس است.
 
سردار "چناریان" خاطرنشان کرد: در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۹۷ نفر کاهش کشتههای حوادث رانندگی در استان کرمان بوده است.
 
وی به توسعه تجهیزات و سازمان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان کرمان اشاره کرد و افزود: پلیس فتا در شهرستانهای رفسنجان، سیرجان، بم، جیرفت و کهنوج راه اندازی شده و بزودی در شهرستانهای زرند و بافت نیز راه اندازی خواهد شد.
 
سردار چناریان بیان کرد: پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در برخورد با جرایم حوزه مجازی از جمله کلاهبرداری، جعل و جرایم اخلاقی برخوردهای خوبی داشته و در دستگیری عوامل این جرایم نیز به خوبی تلاش کرده است.
 
اجرای رزمایش در جنوب و شرق استان
 
فرمانده انتظامی استان کرمان به اجرای رزمایشهایی در جنوب و شرق استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: در این رزمایشها بیش از شش تن انواع مواد مخدر و مقادیر قابل توجهی سلاح غیرمجاز به همراه متهم کشف شد و بیش از پنج هزار نفر از مجرمان فراری، متهمان، عوامل تیراندازیهای ایضایی و اتباع بیگانه نیز دستگیر شدهاند.
 
سردار "چناریان" تاکید کرد: در کنار اقدامات عملیاتی انجام شده، اردوی فرهنگی با حضور ۳۰۰ روحانی با همکاری نیروی انتظامی و مشارکت سایر دستگاهها اجرا شد که بسیار مورد استقبال مردم این مناطق قرار گرفت و تاثیرات بسیار خوبی بر جای گذاشته است.
 
وی به طرح ساماندهی وسایل نقلیه کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح از ۱۱ دی ماه آغاز شده و براساس ابلاغ دستورالعمل پلیس راهنمایی و رانندگی، تمامی وسایل نقلیه کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی باید در مدت زمان تعیین شده سه ماه برای این طرح، ساماندهی و پلاک گذاری شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به خلق حماسه سیاسی از سوی مردم در سال جاری اشاره کرد و افزود: حاصل خلق این حماسه در بسیاری از موضوعات از جمله امنیت و آرامش مردم و همکاری مردمی تاثیر بسزایی داشته و امروز منتظریم که حاصل این حماسه را با اتفاقات خوب در عرصههای مختلف از جمله در حوزههای سیاسی، اقتصادی و روابط بین الملل ببنیم.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: ایران اسلامی، امروز کانون امنیت در منطقه خاورمیانه است و امیدواریم روز به روز بر دامنه امنیت در این منطقه افزوده شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار