نادر ادیبی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد البرز عنوان کرد

لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) هویت و میراث معنوی استان البرز است

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: مردم استان البرز در طول سال های جنگ تحمیلی حضور چشمگیری داشتند و بعد از جنگ نیز در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیدند.
کد خبر: ۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲ - 05January 2014

لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) هویت و میراث معنوی استان البرز است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "نادر ادیبی" دبیر ستاد راهیان نور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد البرز ضمن ارائه گزارش از عملکرد این سازمان اظهار داشت: توقع مقام معظم رهبری از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ماندگار کردن، عمق و اثر بخشیدن به مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس است که بنیاد البرز با تمرکز بر این موضوعات، فعالیت خود را از سال ۸۶ آغاز کرد.

ادیبی تصریح کرد: مردم استان البرز در طول سالهای جنگ تحمیلی و صحنههای مختلف انقلاب اسلامی  حضور چشمگیر داشتند و بعد از جنگ، لشکر۱۰ حضرت سید الشهدا(ع) سمبل تلاش مردم در دوران مبارزه با استکبار شد.

وی لشکر۱۰ حضرت سیدالشهدا(ع) را هویت و میراث معنوی بزرگ استان البرز دانست و افزود: پاسداری از این میراث بزرگ از ماموریتهای بنیاد البرز بود.

ادیبی تشکیل مرکز اسناد دفاع مقدس را از دیگر فعالیتهای بنیاد البرز برشمرد و گفت: این مرکز با بیش از ۲۰۰ هزار سند مربوط به سپاه و نیروهای مسلح و همچنین مجموعه اسناد صوتی، تصویری و مکتوب منشا تولیدات بیشماری در حوزههای مختلف مانند حوزه هنر میباشد.

وی فعالیت در حوزه تاریخ شفاهی و آموزش معارف دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی را از دیگر برنامههای انجام شده بنیاد البرز دانست و ادامه داد: اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز اولین اداره نمونه در حوزه آموزش میباشد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور حوزه هنر، تبلیغات و کادرسازی در هنر، تشکیل انجمنهای ادبی شعر دفاع مقدس، انجمن فیلمنامه نویسان و جشنوارههای مختلف در حوزه فرهنگ دفاع مقدس را از دیگر اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز برشمرد.

ادیبی در پایان گفت: بیش از ۱۵ جلد کتاب خاطره، رمان و... تدوین شده که ۸ جلد آن با کمک و حمایت همه مسئولین و نهادهای مختلف استان البرز به چاپ رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها