گزارش امنیتی دریابان شمخانی به نمایندگان مجلس:

توان دفاعی کشور ربطی به برجام ندارد/ توطئه داعش و منافقین در شبهای قدر و روز قدس خنثی شد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفته است که داعش و منافقین درصدد بودند در شب‌های قدر و روز قدس مشکلاتی را در کشور به وجود بیاورند که با هوشیاری نیروهای امنیتی توطئه آنها خنثی شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ - 05July 2016

توان دفاعی کشور ربطی به برجام ندارد/ توطئه داعش و منافقین در شبهای قدر و روز قدس خنثی شد

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، شهباز حسنپور بیگلری نماینده مردم سیرجان در گفتوگویی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز (سهشنبه 15 تیر) دریابان علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی با نمایندگان، اظهار کرد: در این جلسه دریابان شمخانی درباره مسائل امنیتی کشور گزارشی را به وکلای ملت ارائه و درباره روابط با کشورهای عراق و سوریه توضیحاتی داد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دریابان شمخانی همچنین درباره روابط ایران و کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس گزارشی را به وکلای ملت ارائه کرد.

وی افزود: دریابان شمخانی در این جلسه اعلام کرد که ایران بین کشورهای منطقه و دنیا، از لحاظ دریایی، هوایی و زمینی از جمله امنترین کشورهاست.

حسنپور بیگلری با بیان اینکه وحدت نیروهای داخلی از دیگر مسائلی بود که دبیر شورایعالی امنیت ملی آن را مطرح کرد، متذکر شد: در این جلسه چند تن از نمایندگان از دریابان شمخانی سؤالاتی را در زمینه جنگ عربستان علیه مردم یمن و نیز بحران بحرین پرسیدند.

وی  ادامه داد: دبیر شورایعالی امنیت ملی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران دخالتی در مسائل داخلی این کشورها ندارد اما با چشمانی باز وضعیت آنها را رصد میکند.

حسنپور با ابراز اینکه دریابان شمخانی به اتفاقات اخیر در ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: کشور ترکیه امروز نتیجه حمایت خود از گروههای تکفیری و داعش را مشاهده میکند.

وی افزود: دریابان شمخانی در این نشست با اشاره به توان جمهوری اسلامی در مقابله با گروههای تکفیری اعلام کرد که ایران تنها کشوری است که میتواند داعش را در بیرون از مرزهای خود مهار کند.

حسنپور عنوان کرد: دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت که گروههای تکفیری و داعش و نیز گروهک منافقین درصدد بودند که در شبهای قدر و روز قدس مشکلاتی را در کشور به وجود بیاورند که با هوشیاری نیروهای امنیتی توطئه شوم دشمنان خنثی شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دریابان شمخانی مطرح کرد که دولت مصمم است مشکلات کشور را حل و فصل کند و دنبال ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه است. بهاعتقاد دبیر شورایعالی امنیت ملی در دوران پسابرجام کشور در حال رشد است و تکیه ما در این دوران باید بر توان داخلی باشد.

وی ادامه داد: بهگفته دبیر شورایعالی امنیت ملی، مسائل دفاعی کشور ربطی به برجام ندارد و هرچه ما قدرتمند شویم، دشمنان جرأت دستاندازی به کشور نخواهند داشت.

حسنپور بیگلری افزود: دریابان شمخانی همچنین عنوان کرد که  از سایر کشورها درخواستهایی برای همکاری در تمامی زمینهها به جمهوری اسلامی ارائه شده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: وی در این جلسه به مسئله اقتصاد مقاومتی، روحیه انقلابیگری هم پرداخت و گفت که همه دستگاهها، قوا و کارگزاران نظام اسلامی باید اقتصاد مقاومتی را الگوی خود قرار بدهند. بهاعتقاد او در بحث اقتصاد مقاومتی در برخی از دستگاهها پیشرفت خوبی صورت گرفته است البته در مواردی هم در این باره باید انسجام بیشتری شکل بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار